Responsywny serwis anwis.pl [case study]

Zespół best.net w ramach stałej współpracy z firmą ANWIS wdrożył nową odsłonę serwisu marki. Witryna anwis.pl została wzbogacona o nowe funkcjonalności i zoptymalizowana z użyciem technologii Responsive Web Design (RWD) w celu dostosowania sposobu jej wyświetlania do wszystkich urządzeń, na których przeglądają ją odwiedzający.

Tło projektu:

  • Firma ANWIS w trakcie swojej ponad 30-letniej działalności osiągnęła czołowe miejsce wśród europejskich producentów osłon okiennych oraz komponentów używanych do ich produkcji.

  • Stale rozwijana, zdywersyfikowana oferta obejmuje kilkanaście grup produktowych cechujących się dbałością o funkcjonalność, nowoczesnym wzornictwem i stosowaniem najlepszej jakości materiałów.

  • Serwis firmy, której produkty odznaczają się ciekawym i często nowatorskim designem nie może odbiegać od nowoczesnego wizerunku firmy, stąd decyzja o wprowadzeniu dodatkowych funkcji w witrynie przy wykorzystaniu najświeższych technologii webowych.

Cel wdrożenia:

  • Głównym celem przedsięwzięcia była zmiana wizerunku anwis.pl z serwisu skierowanego dotychczas zwłaszcza do partnerów handlowych firmy w witrynę w szczególności otwartą na potrzeby klientów indywidualnych.

Wykorzystując najnowsze rozwiązania webowe, nowe funkcjonalności oraz reorganizując zawartość anwis.pl zmierzyliśmy się z zadaniem przekształcenia serwisu w bardziej przyjazny klientom indywidualnym, wspierając tym samym brandingowe działania marki. Fundamentalnymi kamieniami milowymi tego projektu były: opracowanie nowej szaty graficznej w oparciu o technologię Responsive Web Design i zgodnie z wytycznymi klienta, wdrożenie rozbudowanej bazy produktów w oparciu o integrację z platformą sklepową Extreme Commerce, implementacja modułu sieci sprzedaży, stworzenie wielofunkcyjnej strefy przedstawiciela zintegrowanej z zewnętrznym systemem magazynowym ERP - mówi Hanna Wojnarowska, Project Manager, best.net

Efekty:

Wdrożenie nowego layoutu graficznego w oparciu o technologię RWD:

O Responsive Web Design w kilku słowach...

Głównym założeniem technologii RWD jest umożliwienie płynnej adaptacji wyglądu serwisu do ekranu urządzenia lub przeglądarki, na której jest wyświetlany. Jest to możliwe dzięki CSS3 Media Queries, które pozwalają na podstawie tzw. breaking points zmieniać układ strony, sposób jej nawigacji i przede wszystkim jej wygląd w zależności od wymiarów czy orientacji ekranu. Efektem wdrożenia tej technologii jest zoptymalizowany sposób wyświetlania się stron internetowych zarówno na urządzeniach desktopowych jak i mobilnych.

Projektowanie nowej matrycy serwisu

Dostosowanie sposobu wyświetlania serwisu do urządzeń zarówno mobilnych jak i stacjonarnych było podstawowym, ale nie jedynym celem postawionym przed grafikami i webmasterami odpowiedzialnymi za front-page strony. Wygląd anwis.pl miał również podkreślić ugruntowaną pozycję firmy na rynku oraz lepiej zaprezentować poszczególne elementy oferty marki Anwis, zgodnie ze zdefiniowaną przez producenta kolorystyką. Duży slider prezentujący przykładowe aranżacje i aktualne promocje, wyraźne i intuicyjne buttony kierujące do podkategorii czy wreszcie przejrzysty widok samych kategorii to filary tego projektu. Dzięki nim klient od pierwszych chwil spędzonych na stronie nie ma problemu z poruszaniem się po niej, dokładnie wiedząc jak odnaleźć poszukiwany asortyment, co wpływa na pozytywne odczucia względem firmy.

Dodatkowe funkcjonalności dla klientów indywidualnych:

Przekształcenie witryny anwis.pl w bardziej zorientowaną na klienta indywidualnego nie ograniczyło się wyłącznie do stworzenia nowego projektu graficznego. W celu osiągnięcia jeszcze lepszych efektów zaimplementowano szereg nowych funkcjonalności wzbogacających serwis:

  • moduł sieci sprzedaży umożliwiający klientowi odnalezienie za pośrednictwem kodu pocztowego, lokalizacji lub mapy najbliższego mu przedstawiciela firmy. Dzięki dedykowanej wizytówce każdego z nich (opis funkcjonalności poniżej) w szybki i prosty sposób możliwe jest zasięgnięcie szczegółowych informacji na temat partnera.

  • rozbudowana strona produktu prezentuje za pośrednictwem slidera duże, dobrej jakości zdjęcia produktów. Dzięki integracji z platformą sklepową Extreme Commerce od best.net kategorie produktów, ich zdjęcia i opisy są importowane, a klient ma możliwość poznać szczegółowe dane techniczne, instrukcje montażu oraz przykładowe ich aranżacje, również w postaci filmów. Dodatkowo opcja "zapytaj o produkt" pozwala na wyszukanie danego produktu w opisanej powyżej sieci partnerów sprzedaży.

Dodatkowy moduł dla partnerów firmy - Strefa Przedstawiciela:

Z uwagi na zorientowanie serwisu na klientów indywidualnych oraz zważając na fakt, że oferta produktowa firmy Anwis dystrybuowana jest za pośrednictwem partnerów sprzedażowych marki, została podjęta decyzja o rozbudowaniu panelu dedykowanego właśnie dla nich. Ta swoista witryna w witrynie udostępnia kontrahentom szereg nowych funkcjonalności w znaczący sposób usprawniając ich pracę.

Podstawową funkcją Strefy Przedstawiciela jest zaawansowana edycja profilu partnera pozwalająca na stworzenie wirtualnej wizytówki salonu. Poprzez określenie swojej lokalizacji (Google Maps, Google Street View), dodanie referencji i aranżacji partnerzy mogą w atrakcyjny sposób zaprezentować swoją siedzibę.

Dzięki integracji panelu z systemem ERP firmy Anwis, mają oni dostęp do informacji o bieżących stanach magazynowych. Korzystając z zakładki kontakt lub mapy handlowej mają możliwość szybkiego kontaktu z konkretnym przedstawicielem handlowym lub działem firmy. Dla chcących poszerzyć swoją wiedzę dostępna jest również aktualna baza: szkoleń, informacji technicznych, interaktywnych instrukcji montażu oraz plików do pobrania.

<iframe src="http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/28872967" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px" allowfullscreen> </iframe> <div style="margin-bottom:5px"> </div>

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP