Rynek mobilny w Polsce - raport mobile 2011

Internet Standard opublikował w tym tygodniu obszerny raport (123 str.) dotyczący kondycji i przyszłości rozwoju polskiego rynku mobilnego Poniżej zamieszczamy tylko wybrane informację uzyskane z raportu, który zawiera opis oraz informacje dotyczące wszystkich najważniejszych mobilnych dziedzin, m.in.: mBanking, mobilne płatności, Geolokalizacja, Augmented Reality, Qr kody, NFC, aplikacje i mobilne strony www.

Wbrew temu, co można usłyszeć Polska znajduje się w światowej czołówce jeżeli chodzi o mobilny Internet, który na na ten moment generuje aż 5% całkowitego ruchu w polskim Internecie (według Akami). Dobrą dynamikę wzrostu zachowuje również sprzedaż smartfonów w Polsce i zgodnie z prognozą w tym roku Polacy kupią 1,2 - 3 mln. nowoczesnych telefonów, co będzie stanowić 40% udziału w ogólnej sprzedaży telefonów na naszym rynku.

Wzroście zainteresowaniu smartfonami sprzyja i pomaga fakt, że w ofercie większości operatorów komórkowych w Polsce ponad połowa telefonów umieszczonych w ofertach stanowią właśnie smartfony: Play 80%, Orange 70%, Era (T-mobile) 40%. Dodatkowo, zgodnie z informacją udzieloną Internet Standard przez rzecznika prasowego Play w I kwartale 2011 roku smartfony wygenerowały 50% wszystkich wpływów, a na początku II kwartału udział ten wzrósł do 60%.

Jeżeli chodzi natomiast o popularność systemów operacyjnych to póki co Symbian dalej znajduje się na pierwszym miejscu, a jego udział bardzo szybko topnieje na rzecz telefonów z systemem Android i iOS (iPhone). Bardzo dużo firm decyduje się na tworzenie aplikacji w pierwszej kolejności dla iPhone'ow. Wynika to chyba z obserwacji zachowań zagranicznych firm. Według danych podanych w raporcie Internet Standard aktualnie w Polsce mamy 600-650 tys. posiadaczy telefonów iPhone i około 1 mln. telefonów z systemem Android, których udział na naszym rynku będzie stale rosnąć ze względu na jego wszech-obecność wśród telefonów oferowanych przez operatorów sieci komórkowych). Nic więc dziwnego, że pod wpisami na fan page'ach informującymi o pojawieniu się aplikacji na iPhone znajdziemy dużo wpisów fanów: a co z Androidem?

W raporcie znajdziemy również bardzo ciekawe informacje odnośnie QR kodów:

  • według MGH aż 2% osób zapamiętałyby reklamę zakodowaną w QR kodzie

  • ponad połowa osób, które skanują kody to kobiety (64%) - RMIS

  • 52% użytkowników zeskanowało kod 2-5 razy, co pokazuje, że czynność ta nie należy do przypadkowych działań ze strony konsumenta, który bardzo szybko adaptuje i powtórnie korzysta z tej technologii

  • Najwięcej osób spotkało się z QR kodem umieszczonym na: produkcie (56%), czasopiśmie (46%) i kuponie promocyjnym (45%)

Pełny raport do pobrania pod TYM LINKIEM

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP