Niedawno zakończył się pierwszy etap budowy platformy B2B dla SIG sp. z o.o. – polskiej spółki będącej częścią międzynarodowego koncernu SIG plc. – jednego z największych i najważniejszych graczy rynku materiałów budowlanych w Europie. Efektem prac jest pilotażowy system e-commerce B2B zaprojektowany i wdrożony przez specjalistów Grupy Unity. Pilot został przetestowany i dobrze przyjęty przez kilkudziesięciu partnerów SIG, do jego użytkowania zapraszani są kolejni Klienci firmy.
SIG sp. z o.o. poszerza swoje kanały dystrybucji o platformę sprzedaży elektronicznej. Jest to kolejny krok spółki w realizacji strategii omnichannel commerce. Nowa platforma e-commerce B2B pomoże sprostać rosnącym wymaganiom klientów w obszarze zintegrowania procesów obsługi we wszystkich kanałach, co obejmuje prezentację indywidualnej oferty, dostępności produktów oraz wielokanałowy kontakt z partnerami biznesowymi.
– SIG, jako firma międzynarodowa, widzi wdrożenie kanału e-commerce z szerszej perspektywy. Działamy na rynkach, na których już w tej chwili sprzedaż przez Internet jest istotnym elementem modelu biznesowego. W związku z tym traktujemy otworzenie w Polsce sprzedaży i obsługi internetowej jako odpowiedź na jeszcze na naszym rynku niezaspokojone potrzeby Klientów, co będzie naszą kolejną przewagą rynkową. – mówi Bartosz Pilch, Dyrektor do spraw E-commerce w SIG Sp. Z o.o. Dzięki elastycznej ścieżce zakupowej uwzględniającej charakterystykę procesów i standardów komunikacji w branży budowlanej zaprojektowane dla SIG rozwiązanie już teraz uwzględnia potrzeby wszystkich grup odbiorców (samego klienta, inwestorów, dystrybutorów i wykonawców). A integracja z obecną architekturą IT, w tym z systemem ERP wspiera mechanizmy zarządzania produktami, segmentacji i kontaktów z klientami.
Planujemy rozwój e-commerce w ramach omnikanałowego modelu sprzedaży, w którym platforma B2B jest kolejnym z równoważnych kanałów zapewniających spójne doświadczenie zakupowe dla wszystkich naszych Klientów – podsumowuje Pilch.
Platforma B2B posiada również zaawansowany mechanizm integracji w obszarze atrybutów towarów oraz integrację z rozbudowaną siatką umów handlowych i rabatowych, przekładającą się na logikę ustalania cen. Docelowo ma również ułatwić realizację spójnych działań marketingowych, wielokanałową obsługę klienta i wymianę wiedzy. Rozwiązania B2B są obecnie coraz bardziej zbliżone do klasycznych systemów e-commerce B2C. Od strony technologicznej wymagają jednak kompleksowego i wielowątkowego podejścia, uwzględniającego potrzeby obsługi i komunikacji z wieloma różnymi systemami. Dzięki zastosowaniu szyny danych Mule ESB, platforma wykonana dla SIG sp. z o.o. jest w pełni zintegrowana z dotychczasową architekturą IT firmy i zapewnia spójność przepływu danych tak potrzebną w modelu omnichannel commerce – komentuje Sebastian Błaszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Grupy Unity.
SIG sp. z o.o. to polska spółka będąca częścią międzynarodowego koncernu SIG plc, działającego na rynku od prawie 60 lat w kilkunastu krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Krajach Beneluksu, Austrii, Francji, Irlandii, Omanie, czy Emiratach Arabskich. W Polsce SIG jest obecny od 20 lat. Jest liderem dystrybucji specjalistycznych materiałów i systemów budowlanych, zarówno dla niewielkich inwestycji realizowanych, jak i dużych obiektów użyteczności publicznej. Oferuje również usługi transportowe.
Wydawca
Adres prawny
NIP