Śladami Poczty Polskiej. InPost podnosi ceny

Dyskusja na temat ostatnich podwyżek cen w Poczcie Polskiej już przycichła. Tymczasem Inpost zafundował klientom podwyżkę o 8 procent. Czyż głównym argumentem za liberalizacją rynku pocztowego nie było utwierdzanie klientów w przekonaniu, że dzięki temu ceny na rynku zaczną spadać?

Jak podaje internetowy serwis dziennika Rzeczpospolita - Od 1 lutego za nadanie paczki klienci indywidualni InPost zapłacą od 8,99 zł do 12,99 zł, a biznesowi od 7,31 zł do 9,75 zł netto. To ceny za nadanie przesyłek w paczkomatach.

Prezes InPostu Rafał Brzoska komentuje: "Cen nie podnosiliśmy od czterech lat. Opłaty wzrosły o 8 proc. w segmencie paczkowym, bo doliczyliśmy opłatę paliwową." Jednocześnie wprowadzono gwarancję dostawy przesyłki następnego dnia, czyli w ciągu 24 godzin od nadania.

Podwyżka cen najbardziej może uderzyć w drobnych przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe i handlujących na Allegro. Podniesienie cen dla tej grupy oznacza realne straty.

Wśród społeczności e-commerce nie brakuje głosów, że wyższe ceny InPostu stały się mało konkurencyjne w stosunku do cen Poczty Polskiej i innych firm kurierskich. Ostatecznie jednak i tak podwyżka zostanie przerzucona ze sprzedawców na klientów.

Więcej informacji na ten temat w artykule pod tym linkiem.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP