Często jednak przy okazji outsourcingu logistyki, w sklepie pojawia się wiele barier. Dotyczą one zarówno samego procesu przekazania obsługi, jak i potem realizacji zamówień. Główne obawy to jakość i kompletność wysyłek, zgodność stanów magazynowych, komunikacja pomiędzy systemami, czy pozorna „utrata” kontroli nad procesem. Na to wszystko nakładają się niejasne warunki współpracy i skomplikowany cennik.
O tym, że nie ma się czego bać - możemy przekonać się na przykładzie sklepu hejzabawki.pl, który postanowił przekazać obsługę do Omnipack i to tuż przed szczytem swojej sprzedaży.
Hejzabawki.pl to kolejne z naszych przedsięwzięć w obszarze e-commerce. W poprzednich projektach korzystaliśmy z outsourcingu logistyki i tym razem nie było inaczej. Omnipack wybraliśmy przede wszystkim ze względu na jasne warunki, prosty cennik i dobre opinie. – wyjaśnia Anna Cichorz, współwłaściciel sklepu.
Klient zgłosił się do nas (Omnipack) w listopadzie, dlatego czasu na uruchomienie było niewiele. Od pierwszego kontaktu do nadania pierwszej paczki minęły zaledwie 2 tygodnie. W tym czasie nie tylko ustaliliśmy warunki współpracy, ale - wspólnie z firmą Way2Send - w pełni zintegrowaliśmy dwa kanały sprzedaży: e-sklep (na platformie Shoper) oraz Allegro, rozróżniając przy tym produkty wysyłane z magazynu Omnipack oraz te, nadawane bezpośrednio przez hurtownie.
Współpraca wymagała od nas dużej elastyczności. Zabawki przed Świętami to dynamiczna branża, dlatego ważna tutaj była dobra komunikacja z klientem. O każdej nowości albo dużo większej niż wcześniej planowanej dostawie, informowani byliśmy z wyprzedzeniem, dzięki czemu mogliśmy odpowiednio zareagować (zorganizować więcej przestrzeni albo odpowiednie materiały opakowaniowe dla nowych produktów).
Ważne było, aby nowy towar szybko wszedł do oferty sklepu oraz by mógł być sprawnie obsłużony przez magazyn.
W tym przedświątecznym okresie, opóźniona dostawa to często odrzucona dostawa. Dlatego:
Proces uruchomienia obsługi nie musi być ani skomplikowany, ani czasochłonny. A mając odpowiedniego partnera, można go zlecić nawet w przeddzień najgorętszego okresu swojej sprzedaży.
Sprawna logistyka to wyzwanie dla każdego sklepu internetowego. Przez krótki czas organizowaliśmy ją sami, ale dzięki współpracy z Omnipack mogliśmy skupić się na marketingu i obsłudze klienta. Ze względu na to, że Hejzabawki powstały dopiero pod koniec września, z pewnością bez pomocy dobrze zorganizowanego partnera nie bylibyśmy w stanie podołać ogromnemu wzrostowi zamówień w okresie świątecznym. Dzięki Omnipack każdy nasz klient został obsłużony błyskawicznie. Zaproponowany nam model rozliczeń – stała opłata do każdego zamówienia, bardzo uprościł nam kwestie finansowe i co ważne przy nowych przedsięwzięciach - podzielił ryzyko pomiędzy nas i partnera, odejmując nam wszelkie koszty stałe takie jak np. prowadzenie magazynu. Duże podziękowania dla Rafała i jego ekipy za elastyczność i szybkie reagowanie na nowe potrzeby z naszej strony - podsumowuje Anna Cichorz.
O Autorze:
<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>
Omnipack Sp. z o.o. – operator logistyczny świadczący usługi dla małych i średnich firm z branży eCommerce, z innowacyjną ofertą współpracy krótkoterminowej (Plug&Ship) oraz prostym modelem rozliczeń wyłącznie za wysłane paczki, bez kosztów stałych (PayPerParcel)
Wydawca
Adres prawny
NIP