Sprzedajesz produkty dla dzieci? Broń się przed kiczem! - Case Study Bamadoo.pl

Bamadoo.pl, sklep założony cztery lata temu na platformie Shoper, od początku obrał za kierunek estetyczny minimalizm. Dziś opowiada, jak spójność wizerunkowa przekłada się na wiarygodność.

Pamiętaj, komu sprzedajesz

Założenie sklepu zazwyczaj poprzedzone jest analizą stron konkurencji. Przyglądając się innym sklepom z branży dziecięcej, jeszcze 4 lata temu można było dostać oczopląsu od kolorowych grafik, mnogości postaci z bajek czy zwierzątek w tle sklepu.

Utrzymana w kolorach białym i niebieskim strona sprawia wrażenie profesjonalnej i spokojnej, barwy nie przytłaczają zdjęć produktów.

Ucz się usability od popularniejszych

Priorytetem w Bamadoo od początku była przejrzystość strony, dobre wyeksponowanie wszelkich możliwych form kontaktu z firmą oraz intuicyjne rozmieszczenie najważniejszych elementów.

Spójność we wszystkich kanałach

Równolegle z e-sklepem właściciel otworzył showroom w Warszawie, który jednocześnie jest sklepem stacjonarnym i punktem odbioru zamówień z e-sklepu.

Showroom odgrywa bardzo dużą rolę nie tylko sprzedażową, ale wizerunkową. Oznakowanie budynku oraz jego kolorystyka jest spójna ze sklepem online. Klienci widząc już na stronie naszą główną siedzibę nie mają obaw przed dokonaniem zakupu online – tłumaczy założyciel bamadoo.pl.

Strona sklepu jest właściwie odwzorowana w elementach showroomu.

Specjalnie pomalowaliśmy budynek na biało i dodaliśmy elementy oznakowania z naszym logotypem. Klient przyjeżdżając do nas, nie ma wątpliwości, że jest w bamadoo.pl. A jeśli wcześniej dobrze czuł się na naszej stronie, podobnie czuje się w showroomie. Opakowania, taśma klejąca, torba, w której klient otrzymuje zakupy, wizytówki, wszystko tworzy spójną całość - dodaje.

Warto również dodać, że spójności wizualnej towarzyszy spójna polityka cenowa – ceny w sklepie internetowym i stacjonarnym są takie same, a promocje działają równolegle w obu kanałach.

Biel, błękit oraz logo, obowiązkowo powtarzają się na takich elementach strony jak moduły promocji, nowości, newslettery, bannery.

Nie ma zakupów bez zaufania

Budowanie zaufania klientów to długotrwały proces – zaczyna się w pierwszym dniu po uruchomieniu sklepu i właściwie nigdy się nie kończy. Ogromną rolę w jego budowaniu pełni wygląd strony. Po pierwszym spojrzeniu klient ocenia, czy wierzy sklepowi, czy nie. Na decyzję wpływa właśnie grafika sklepu – profesjonalny i spójny wygląd, oraz dostęp do informacji o firmie i różnych form kontaktu.

Po przekonaniu się klienta o realności i uczciwości firmy, kluczowy staje się kontakt i wywiązywanie się z obietnic.

Jeśli przy produkcie widnieje informacja, że wysyłamy go w 24h, to klient takiej przesyłki spodziewa się najpóźniej drugiego dnia i u nas rzeczywiście tak jest – zapewnia właściciel bamadoo.pl.

I przy okazji radzi, żeby kontakt obsługi sklepu z klientem również odbywał się spójnie w różnych kanałach:

Klient składający wieczorem zamówienie, pyta na Instagramie lub Facebooku o szczegóły i nie chce czekać na odpowiedź do rana. W bamadoo.pl można otrzymać odpowiedź nawet w środku nocy. Zarówno właściciele, jak i pracownicy sklepu, bywają dostępni po godzinach. Dobrze, gdy obsługa sklepu to nie tylko wyszkoleni ludzie, ale wręcz pasjonaci swojej branży. U nas tak właśnie jest, wszyscy lubimy to, co robimy i to wyczuwają nasi klienci. Bardzo dbamy o relacje zarówno z nowymi klientami, jak i tymi stałymi. Dla nich stworzyliśmy bardzo dobry program lojalnościowy. Prowadząc nowoczesny biznes kierujemy się starą zasadą, że to klient jest najważniejszy i to się sprawdza, u nas nie ma rzeczy niemożliwych i przekonały się o tym tysiące klientek i klientów z Polski i Europy.

Recepta na sukces

Sklep bamadoo.pl jest świetnym przykładem na to, jak “ładnie sprzedawać” online. Doceniam spójność i estetykę, które pokazują, że sklep internetowy może być w pełni profesjonalny i odpowiedni dla skalowalnego biznesu. Wielu sprzedawców mogłoby się uczyć od Bamadoo nastawienia na klienta i zaangażowania w e-sprzedaż.


O Autorze:

Przeczytaj także wywiad z Tomasz Tybon w artykule: Platformy e-sklepowe: jakie opinie w związku z 2016 i zobowiązania/porady na 2017??


O platformie Shoper

Shoper to narzędzie do założenia i prowadzenia sklepu internetowego, stworzone przez Dreamcommerce S.A. Najczęściej wybierane w Polsce – na platformie Shoper działa obecnie ponad 10 tys. sklepów online. Doceniane przez specjalistów i użytkowników – Shoper zdobył m.in. Godło Firma Przyjazna Klientowi 2016, 2013, 2012, nagrody Ekomers jako Najlepsza Platforma Sklepowa (2014, 2013 i 2012) oraz tytuł Dobra Marka (2015, 2014).

Shoper oferuje kompleksową usługę – funkcje i integracje dostępne w oprogramowaniu zapewniają sprzedawcom sprawne prowadzenie własnego biznesu. Od 2015 roku Dreamcommerce rozwija swój produkt również na rynkach zagranicznych – oferując gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych m.in. w Indiach, Turcji i współpracując z wiodącymi firmami z branży e-commerce w Europie.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP