Sukces Allegro w dobie pandemii – komentarz eksperta

W ostatnim czasie Allegro, polski gigant e-commerce, opublikował informację o średnich wydatkach użytkowników tej platformy. Liczby przedstawione przez prezesa firmy, François Nuytsa, są naprawdę imponujące. Średnie wydatki użytkowników w ostatnim kwartale wzrosły o 7,4%, czyli niemal do 2500 złotych rocznie, z kolei liczba aktywnych kupujących wzrosła o prawie półtora miliona względem poprzedniego roku.

W związku z publikacją powyższych danych, zapytaliśmy Grzegorza Brajewskiego, CEO Szpiegomatu, o to, jakie są przyczyny tego wzrostu oraz czy ma on szansę się utrzymać w dłuższej perspektywie.

Jak zauważa Grzegorz Brajewski, sukces Allegro zdaje się potwierdzać, że w dużej mierze to pandemia koronawirusa odpowiada za znaczny wzrost popularności e-commerce:

‘‘W czasie pandemii klienci drastycznie ograniczyli swoje aktywności poza domem ze względu na liczne obostrzenia oraz kwestie bezpieczeństwa. Dla wielu z nich była to pierwsza okazja do wypróbowania zakupów online. Dzięki temu mogli sami przekonać się, że e-shopping jest szybki, wygodny oraz bezpieczny - również ze względu na urozmaicone formy dostawy, które minimalizowały kontakt z drugim człowiekiem (m.in. InPost i jego coraz popularniejsze Paczkomaty).’’

‘‘Pandemia koronawirusa’’ - kontynuuje ekspert - ‘‘pozwoliła na przyciągnięcie klientów, których pozyskanie było przedtem niezwykle trudne - na przykład takich, którzy nie mieli zbyt wielkiego zaufania do transakcji internetowych. Z badań GFK “Coronamood” wynika, że 37% Polaków przekonało się do zakupów online i planuje robić je częściej niż kiedyś. Nic w tym dziwnego, bo jak dowodzi badanie Gemiusa “E-commerce w Polsce 2020”, e-klienci cenią tę formę zakupów za wygodę, nieograniczony czas wyboru, a także możliwość kupowania w dowolnej porze dnia i nocy - a są to zalety, które działają na korzyść e-commerce również poza pandemią. Tym samym możemy spodziewać się, że przynajmniej część z nowych użytkowników pozostanie przy zakupach online również po unormowaniu się sytuacji.’’

CEO Szpiegomatu zwraca także uwagę na zmiany pokoleniowe, które będą miały istotny wpływ na dalszy rozwój e-commerce:

‘‘Warto również pamiętać, że dorasta nowe pokolenie konsumentów, dla których Internet oraz urządzenia mobilne są podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi w codziennym życiu, a zakupy w sieci są dla nich czymś naturalnym. Możemy zatem spodziewać się, że co roku liczba kupujących online będzie jedynie wzrastać.’’

\

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP