Świetlana przyszłość klubów zakupowych?

Wieść o tym, że BuyVip zmienia się w Markafoni obiegła Internet wzdłuż i wszerz. Grupa Allegro wzbogaciła się o zakupowy serwis, który uruchomiła na początku września. W założeniu, oferty klubu mają trzy cechy: ograniczone w czasie, tanie i markowe. Markafoni to jednak nie jedyny serwis tego typu.

Kluby zakupowe to szybko rozwijająca się gałąź rynku e-commerce. Dostęp do nich mają tylko zarejestrowani użytkownicy, którzy pierwotnie powinny zostać zaproszeni do uczestnictwa w klubie. Tak było przynajmniej jakiś czas temu, teraz kluby rezygnują z przywilejów elitarności i chcą dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. To wszystko za sprawą rosnącej liczby graczy na rynku. Na naszym rodzimym podwórku należy wyróżnić Bao, Złote Wyprzedaże, Stilago i właśnie Markafoni. Nie ma tutaj stałego katalogu produktów, klienci polują na krótkie, kilkudniowe wyprzedaże.

Markafoni to klub o ogólnoświatowym zasięgu. Serwis powstał w 2008 roku i obecnie prowadzi działalność w Turcji, Australii, Grecji, Korei Południowej i na Ukrainie, gromadząc  ponad 6,5 mln klubowiczów. __ O ile BuyVip był ekskluzywnym klubem z markami z najwyższej półki, o tyle Markafoni chce dotrzeć do masowego odbiorcy. Newsletter z klubowymi ofertami dociera do naszej redakcyjnej skrzynki każdego dnia. __ Odzież, obuwie, perfumy, kosmetyki, akcesoria, sprzęt elektroniczny- to oferta, która cały czas ewoluuje, a klienci moga korzystać z ofert tańszych o 30- 40-70 %.

Biorąc pod uwagę, że klubów jest coraz więcej, a ich strategia marketingowa polega jak dotychczas na rozsyłaniu newsletterów (których ilość i częstotliwość jest porażająca), może to doprowadzić do rezygnacji klientów z otrzymywania ofert. Z pewnością wkrótce, kluby będą musiały walczyć o swoich klientów. Warto wypunktować również kwestie logistyczne. Aby ograniczyć koszty magazynowania i transportu towarów, kluby zamawiają sprzedane partie dopiero po zakończeniu danej oferty. W związku z tym, klienci w zamian za tańsze zakupy, są zmuszeni oczekiwać na swoje zamówienie nawet 4-5 tygodni.

Faktem jest, że kluby zakupowe dla przeciętnego klienta, niewiele różnią się od dobrze mu znanych zakupów grupowych. Różnica polega na różnorodności sprzedawanego asortymentu i usług, która jest zdecydowanie większa w przypadku zakupów grupowych. Na plus klubów- oferty są dużo lepiej selekcjonowane i oferują także produkty marek niedostępnych w tradycyjnej sprzedaży. Dodatkowo lojalni klienci mogą liczyć na okazjonalne profity za polecanie znajomym i częste zakupy. Liczby nie kłamią- Polacy coraz chętniej i coraz więcej kupują w Internecie. Jednak czy kluby zakupowe czeka świetlana przyszłość? Co do tego pewności już nie ma, a optymizm winien pozostać umiarkowany.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP