Trafność ofert a wiele kont Allegro – jak prowadzić optymalną sprzedaż?

Niektóre strategie sprzedaży na Allegro spisują się znacznie lepiej od innych, a korzystanie z wielu kont zdecydowanie stało się standardem na tym portalu. Mało który sprzedawca ogranicza się dziś wyłącznie do jednego kanału, gdyż posiadanie ich kilku otwiera znacznie więcej możliwości.

Niestety, w takiej sytuacji należy się liczyć także z pewnymi utrudnieniami, przez które zarządzanie efektywną sprzedażą może okazać się wyzwaniem – mowa tu choćby o konieczności obsługi klientów z każdego konta. Rzecz jasna, istnieją pewne narzędzia, które w tym pomagają, jednak Allegro ma tendencję do wprowadzania regularnych zmian, które mogą zupełnie zmienić funkcjonowanie całego serwisu, a zastosowane rozwiązania uczynić przestarzałymi.

Wspomnianym zmianom wyjątkowo często ulega parametr trafności wyszukiwania. Allegro często eksperymentuje na tym obszarze, ponieważ dopasowanie ofert do potrzeb i preferencji klienta to proces silnie skomplikowany i wymagający nowoczesnych rozwiązań. Nie można jednak zapomnieć, że trafność jest dla sprzedawcy kluczowa – parametr ten ma ogromny wpływ na realną bazę klientów, do których będzie się miało okazję dotrzeć.

Czym określa się parametr trafności na portalu Allegro?

Allegro, podobnie jak konkurencyjne serwisy internetowe, duży nacisk kładzie na szybką obsługę użytkownika, dzięki której może on dotrzeć do poszukiwanych artykułów błyskawicznie, bez konieczności mozolnego korzystania z poszczególnych kryteriów wyszukiwarki produktów. Klientom udostępniony jest specjalny filtr, który pozwala posortować oferty zgodnie z ich trafnością – im wyżej na liście, tym bardziej „zgodna” jest ona z preferencjami danej osoby. Jest to proces dość skomplikowany, czego rezultatem można uzyskać kompletnie inne wyniki nawet przy bardzo podobnych frazach wyszukiwania (na przykład „buty dla dzieci” i „buty dziecięce”).

Aktualna forma obliczania trafności wśród ofert Allegro opiera się na dwóch podstawowych czynnikach – są to:

  • ilość cech oferty,
  • ocena jakości sprzedającego.

Lista ta z założenia ma być maksymalnie obiektywna. Allegro oparło działanie filtra trafności o metodę uczenia maszynowego, która uwzględnia także historię użytkownika, starając się nakierować go na najbardziej odpowiadające mu oferty. Wniosek nasuwa się sam – kreowanie własnej marki nie jest wystarczające, aby zoptymalizować swój sklep pod względem trafności. Każdemu sprzedawcy zaleca się próbę głębszego zrozumienia tego parametru oraz jego działania, gdyż tylko wtedy można zastosować go na własną korzyść.

Jak pogodzić wiele kont Allegro z trafnością?

Zakładanie nowych kont to naturalny krok w rozwoju sklepu na Allegro, dlatego nie powinno się go odwlekać, a tym bardziej unikać. Niestety, o ile dbanie o optymalną trafność nie jest szczególnym wyzwaniem w przypadku pojedynczego kanału, to wraz ze wzrostem ich ilości, kwestia ta zaczyna się komplikować. Należy jednak dopatrywać się pozytywnych aspektów takiego wyzwania – jest to idealna okazja, aby zyskać przewagę nad konkurencją!

Bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem będzie tu skorzystanie z profesjonalnych narzędzi, które są dostosowane do specyficznych warunków, jakie panują wśród sprzedawców na Allegro. Wbrew pozorom, wcale nie trzeba zatrudniać dodatkowych osób do zarządzania sprzedażą, nawet jeśli rozszerzyło się swoją działalność także o inne platformy, takie jak Amazon, eBay czy własny sklep internetowy. Tanim i nowoczesnym rozwiązaniem jest ErpBox, jako jeden z najnowocześniejszych i najprężniej rozwijających się systemów do zarządzania sprzedażą w branży eCommerce.

Dużym atutem ErpBox jest szeroki zakres gotowych rozwiązań, przystosowanych do usprawnienia sprzedaży na Allegro. Jest to system umożliwiający obsługę wielu platform jednocześnie, co bardzo ceni się wśród firm, które dynamicznie się rozwijają. Jako jego największe atuty można wymienić:

  • większa kontrolę nad parametrem trafności,
  • automatyzacja wielu procesów podczas sprzedaży,
  • łatwe zarządzanie wieloma kontami.

Jakie czynniki wpływają na trafność sortowania na Allegro?

Aby w pełni zrozumieć, na jakiej zasadzie działa parametr trafności Allegro i zoptymalizować sprzedaż w swoim sklepie, warto jasno przedstawić sobie czynniki, które mają wpływ na kolejność ofert wyświetlanych pod tym filtrem. Rzeczy, które mają wpływ na rezultaty wyszukiwania, jest bardzo wiele, dlatego ograniczymy się do tych najistotniejszych – a mianowicie:

  • zgodność tytułu z wyszukiwanym hasłem,
  • ilość odwiedzin, • cena przedmiotu,
  • dołączone do oferty zdjęcia,
  • ilość zakupów,
  • długość trwania aukcji.

W czym przydatny jest tu ErpBox? Funkcjonalność tego narzędzia to przede wszystkim pilnowanie trafności poprzez długość trwania aukcji. W tym systemie wystarczy jedno kliknięcie, aby masowo kończyć, wyszukiwać oraz dzielić aukcje. ErpBox jest także nieoceniony w efektywnym zarządzaniu stanem magazynowym. Oczywiście, możliwości systemu ErpBox jest znacznie więcej, jednak najlepiej przekonać się o nich osobiście, korzystając z darmowego okresu próbnego, który ujawni pełen potencjał tego narzędzia.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP