UPDATE: Facebookowy poradnik - fan miesiąca

Obdarowywanie fanów promocjami i kuponami dostępnymi "tylko dla nich" lub informowaniem o promocjach jest dobrą nagrodą za to, że obserwują nasz profil na Facebooku. Jednak nie zawsze angażuje ich to do większej aktywności, a przecież jest to jednym z najważniejszych wyznaczników, że nasz profil żyje i głównym celem Facebookowej strategii.

W aktywowaniu fanów może nam pomóc prosty (jeżeli chodzi o pomysł) motyw nagrodzenia i wyróżnienia najaktywniejszego fana w miesiącu. Pomysł ten z sukcesem realizuje firma BonPrix, która co miesiąc przyznaje tytuł "Fan miesiąca" dla użytkownika, który przyczynił się do rozwoju profilu. Dodatkowo fan miesiąca otrzymuje bon o wartości 200 zł. do wykorzystania w sklepie internetowym.

Tytuł ten cieszy się zainteresowaniem wśród fanów (a raczej fanek), którzy podchodzą do "rywalizacji" poważnie wykazując wzmożoną aktywność i publikując ciekawe wpisy.

O tym w jaki sposób firma wybiera, kto zostanie fanem miesiąca zapytaliśmy się Macieja Hebę, managera ds. social media:

Najważniejszym kryterium w przyznaniu tytułu "Fana miesiąca" nie jest liczba wygenerowanych wpisów, lecz przede wszystkim ich ciekawa, związana z modą treść oraz wkład danej osoby w atrakcyjność profilu. Często zdarza się, że fani pomagają naszym administratorom i interweniują jeszcze zanim Ci zdążą przygotować odpowiedź na zadane na tablicy pytanie. Dbają tym samym o poziom merytoryczny naszego profilu, pomagając jednocześnie odnaleźć się nowym i niezorientowanym. Niekiedy nawet przypominają o trwających lub nadchodzących promocjach i wyprzedażach. Jednym zdaniem, przy wyborze Fana miesiąca oceniamy całokształt jego wkładu w budowanie atrakcyjności naszego Fanpage’a

Odpowiednie podejście (które nie polega tylko na wybraniu i przyznaniem bonu) oraz pokazanie fanom, że osoba, która otrzymuje tytuł ma bardzo ważny wkład w rozwój profilu przekłada się na odpowiednie zainteresowanie fanów tą inicjatywą. Dodatkowo administratorzy dwa razy w miesiącu publikują wpis ze znakiem zapytania by przypomnieć i odpowiednio zmotywować fanów do tej pozytywnej rywalizacji, która tylko pracuje na korzyść BonPrix. Dzięki tej aktywności, która przejawia się we wpisach i komentarzach inni obserwatorzy zawsze mogą oczekiwać jakiś ciekawych informacji (autorskich kreacji) oraz pewność, że znajdą tam osoby, które udzielą odpowiedź na pytanie, co w efekcie tworzy świetną społeczność (nie zawsze chodzi o liczbę).

Aktualizacja:

Swój komentarz do koncepcji wyróżniania fanów udzieliła nam również Pani Anna Stankiewicz, Specjalista ds. Marketingu marki Obssesive, która od roku z sukcesem stosuje podobną strategię nagradzania tytułem "NajFan" na profilu Obsessive - lingerie & more:

Miło jest nam poinformować, że wyboru NajFana sukcesywnie dokonujemy już od roku. Z naszych doświadczeń wynika, że owszem takie działania zwiększają zaangażowanie fanów, jednak bardzo często prowadzą także do wykształcenia się grup osób, które aktywnie udzielają się na wielu fanpage'ach tylko w celach otrzymania nagrody lub giftu. Zaobserwować można to przeglądając strony o podobnej tematyce, na których tablicach pojawiają się praktycznie takie same komentarze, tych samych osób. Niestety taki jest urok FB, że oprócz prawdziwych fanów (którzy szczerze będą darzyć nas uczuciem, ale niekoniecznie wylewnie to prezentować), których wartość jest olbrzymia, musimy liczyć się także z konkursowiczami.

Jak zwykle każde działanie ma swoje dwa oblicza, przed czym niestety nie uciekniemy i musimy to wpisać w ryzyko bycia na Facebooku (jak i w innym bycie społecznościowym).

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP