UX writing dla e-commerce

Odpowiednie frazy w tekście i czytelna strona sklepu może zminimalizować wątpliwości dotyczące zakupu i utwierdzić w przekonaniu, że zakupy w tym sklepie będą czystą przyjemnością. Jak zaprojektować pozytywne doświadczenia, tak by sklep zaczął sprzedawać?

Proces zakupu jest doświadczeniem, podczas którego użytkownik chce nabyć produkt w szybki i przyjemny sposób. Dobre wrażenie spowoduje, że chętnie powróci do sklepu bądź poleci go swoim znajomym.

Odpowiednie frazy w tekście i czytelna strona sklepu może zminimalizować wątpliwości dotyczące zakupu i utwierdzić w przekonaniu, że akurat na tej stronie zakupy będą czystą przyjemnością. Jak zaprojektować pozytywne doświadczenia, tak by sklep zaczął sprzedawać?

UX writing

Tworzenie wartościowych treści dla użytkownika, uwzględniając jednocześnie SEO, nabiera coraz większego znaczenia w branży e-commerce. Każde słowo ma moc. Dlaczego? W jaki sposób skutecznie pisać? UX writing to tworzenie treści przeznaczonych dla użytkownika, pisanych z myślą o jego wygodzie i potrzebach. Treści mają poprawiać intuicyjność strony bądź aplikacji i wzbudzać pozytywny odbiór marki, zarówno poprzez swoją merytoryczną zawartość, jak i sposób formatowania. Mają na celu komunikację pomiędzy marką a klientem.

Znaczenie UX writing w e-commerce

UX Writing może dotyczy zarówno treści głównych pojawiających się na stronie marki, jak i elementów UI (user interface), czyli technicznych elementów, których odbiorca używa w komunikacji z produktem.

Termin UX Writing w e-commerce odnosi się do treści promocyjnych, jak i do elementów menu strony, jej nawigacji, instrukcji obsługi produktu czy wszelkich informacji odnośnie zasad realizacji usługi, regulaminów i formularzy.

Czytelność architektury informacji

Strony internetowe firm, z których usług i produktów korzystamy, mają być profesjonalne, wzbudzać zaufanie i budować swój wizerunek w oparciu o wysokie standardy jakości.

Duże i nieczytelne bloki tekstowe, z których trudno wyciągnąć jakiekolwiek konkrety powodują, że odbiorca nawet nie wysila się na ich przeglądanie i w poszukiwaniu produktu czy usługi wybiera się do lepiej zorganizowanej konkurencji.

Jakie powinny być docelowo treści UX wiritingowe?

UX Writing to tworzenie treści z myślą o użytkowniku, dla jego wygody i swobody poruszania się po sieci. Według zasad obowiązujących w UX Writingu teksty mają być proste, zrozumiałe, przejrzyste i spójne merytorycznie.

Zamiast zdań wielokrotnie złożonych i przysłowiowego „lania wody” stawiamy na proste komunikaty, służące przekazaniu informacji. Treść ma przede wszystkim ułatwić poruszanie się po stronie i dotarcie do interesujących informacji, a nie zmusić odbiorcę do czytania wypracowań.

Formatowanie tekstu a doświadczenie

Istnieje kilka elementów, które realnie wpływają na odbiór strony internetowej marki czy produktu. Uwzględnienie w tekście wypunktowań pozwala na przekazanie ważnych informacji krótko, zwięźle i na temat. Tekst wygląda lepiej, gdy stosujemy gramatyczny podział wiersza, a nie kończymy go przypadkowym spójnikiem.

Pogrubienia przyciągają uwagę do konkretnych słów w większym tekście. Wskazują na słowa kluczowe, których przeczytanie wystarczy, by zapoznać się z główną ideą całej treści. Cytaty to nie tylko dobry sposób na dodanie tekstom wiarygodności i podłoża merytorycznego, ale też wyróżnienia najważniejszych informacji w tekście. Dane liczbowe to element przyciągający uwagę i podnoszący wartość tekstu.

Podział tekstu a czytelność

Podział tekstu przez zastosowanie nagłówków H1, H2, H3 pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie strony, ale co ważniejsze, informuje czytelnika o tym, co znajdzie w konkretnym akapicie i w którym miejscu może szukać interesujących go informacji.

Nagłówki pozwalają w naturalny sposób przełamać długie bloki tekstów. Obszerne teksty nie zachęcają do czytania, szczególnie gdy użytkownik chce jedynie zapoznać się z podstawowymi funkcjami czy cechami produktu. Jeśli chcemy zachęcić odbiorcę do zakupu, warto zastosować zwięzłe call to action, które informuje nie tylko o akcji, jakiej oczekujemy od odbiorcy, ale i korzyściach, jakie wynikają z jej wykonania.

Efektywne treści w UX writing

UX Writing kojarzony jest przede wszystkim z tzw. microcopy, czyli copywritingiem na potrzeby użyteczności i czytelności stron internetowych.

Jego zasady najlepiej stosować we wszystkich treściach przygotowywanych na potrzeby komunikacji z klientem pamiętając, że spójność, czytelność, dobra organizacja i elegancka prezentacja treści wpływają bezpośrednio na wizerunek marki i komunikację z odbiorcą.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP