W eCommerce liczy się cena

Prawie 70 proc. Polaków robi zakupy przez internet. Decydującym czynnikiem wyboru sklepu pozostaje cena – wynika z badania Blue Media, operatora Płatności Online BM. Cena jest także decydująca, jeśli chodzi o wybór metody płatności.

Siedmiu na dziesięciu Polaków deklaruje kupowanie produktów lub usług przez internet. Pozostali klienci są wierni sklepom stacjonarnym, ponieważ po prostu je preferują (61 proc.), nie mają potrzeby kupowania online (47 proc.), nie mają zaufania do zakupów w sieci (15 proc.) bądź uważają ten proces za zbyt skomplikowany (10 proc.). W internecie wciąż kluczową rolę odgrywa niska cena produktu – dla 71 proc. respondentów to najważniejszy czynnik brany pod uwagę przy wyborze sklepu internetowego. W porównaniu do ubiegłego roku coraz więcej osób sprawdza też wiarygodność sprzedawcy (wzrost z 56 do 58 proc.) oraz możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru (wzrost z 33 do 36 proc.).

  • Cena produktu długo jeszcze będzie decydującym czynnikiem wyboru sklepu, zwłaszcza, że kupując online zwykle chcemy zaoszczędzić. Ale na coraz bardziej rozwiniętym rynku ecommerce nie da się już wygrywać tylko ceną. Coraz więcej sklepów oferuje darmowy i wygodny dla kupującego zwrot zakupionego towaru. Jak się okazuje, to wartość, którą coraz częściej doceniają Polacy – zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media, operatora Płatności Online BM.

Korzystamy z przelewu, ale lubimy płatności elektroniczne

Kupujący w internecie mają swoje ulubione metody płatności, ale to nie oznacza, że zawsze po nie sięgają. Przelew wykonywany samodzielnie przez kupującego jest najpopularniejszą formą płacenia za zakupy internetowe (61 proc. wskazań), ale z chęcią z tej formy korzysta tylko co piąty badany – wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media.

  • Tradycyjny przelew ma mocną pozycję w polskim e-commerce, ponieważ z punktu widzenia kosztów zewnętrznych jest najtańszy dla sklepu. Część sklepów – zwłaszcza tych o niskomarżowej sprzedaży – koszty obsługi płatności przerzuca na klienta. Jeśli kupujący decyduje się samodzielnie wykonać przelew, oszczędza w ten sposób nawet kilkanaście złotych. Oszczędność często wygrywa z wygodą, ale nie daje takiego zabezpieczenia jak np. płatności kartą tj. chargeback – wyjaśnia Krystian Wesołowski z firmy Blue Media, operatora Płatności Online BM. Bo jeśli chodzi o ulubione metody płatności, to zdecydowanie wygrywają płatności elektroniczne tzw. pay by linki, wyprzedzając tradycyjny przelew i płatność kartą płatniczą.

Na polskim rynku e-commerce wciąż mocną pozycję mają płatności za pobraniem. Ponad polowa respondentów przyznała, że korzysta z tej metody, choć jako swoją ulubioną wskazało ją zaledwie 14 proc. (w ub. roku 20 proc.) – Nawet w tak internetowej spółce jak Blue Media widuję przy recepcji osoby odbierające paczki od kurierów dokonujące płatności za pobraniem, w gotówce. Dla wielu kupujących to wygodne rozwiązanie, bo nie trzeba wcześniej wykładać pieniędzy kupując towar od sklepu, którego nie znam. Dodatkowo stosunkowo łatwo można zrezygnować z zakupu. Trzeba również pamiętać o tym, że wielu kupujących online, zwłaszcza starszych, nie zna płatności elektronicznych lub nie potrafi się nimi posługiwać. Potrafią i czują się bezpiecznie klikając w sklepie, wypełniając formularz i oczekując na kuriera – tłumaczy Krystian Wesołowski z Blue Media.

Całość tegorocznego badania do pobrania >>>TUTAJ<<<

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP