Ponad 150 000 000 zł sprzedaży w pierwszych 12 miesiącach od uruchomienia zanotował system B2B wdrożony dla TIM SA przez Divante.
TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka posiada 25-letnie doświadczenie w branży, a od blisko 17 lat jest notowana na GPW w Warszawie. Swoją ofertę kieruje do zróżnicowanych grup klientów w szczególności w branży budowlanej i okołobudowlanej.
Od kilku lat TIM realizuje strategię uniezależnienia się od cyklicznie działającej branży budowlanej. Po udanym wdrożeniu sklepu BankKabli.pl, spółka postanowiła kontynuować współpracę z Divante przy stworzeniu sklepu B2B. Divante to należąca do Grupy OEX firma specjalizująca się w kompleksowej realizacji projektów eCommerce.
Do realizacji projektu wybrano oprogramowanie Magento. To obecnie najpopularniejsza i najszybciej rosnąca platforma eCommerce. Podczas współpracy na linii TIM SA – Divante, rutynowo wykorzystywane są wszystkie popularne narzędzia i techniki UX – od Design Studio po testy z użytkownikami.
Oprogramowanie zostało rozbudowane o wiele dedykowanych funkcjonalności. Wszystkie modyfikacje zostały wprowadzone jako dodatkowe moduły Magento. Wykorzystując mechanizmy EAV (obiektowa baza danych Magento), event-driven-development, zachowano pełną aktualizowalność platformy oraz przejrzystość architektury oprogramowania.
System sklepowy zintegrowany jest z systemem CRM Pivotal przy pomocy kilkunastu usług Webservice. Usługi wymieniają komunikaty za pośrednictwem protokołu SOAP przy użyciu kolejki komunikatów serwera Gearman. Główne obszary wymiany danych to synchronizacja danych i adresów klientów w obie strony oraz wymiana aktualnych informacji o limicie kupieckim klientów – mówi Marcin Dykas, lider programistów w projekcie.
Wszelka wymiana danych jest obsługiwana za pomocą systemu kolejek – który dodatkowo pozwala na skalowanie systemów niezależnych od platformy. W przypadku bardzo dużej ilości zapytań lub w przypadku awarii systemów WMS, PIM czy CRM system kolejek pozwala dawkować komunikaty oraz powtarzać je aż do skutecznej realizacji zapytania.
Aby zrealizować cele związane z dywersyfikacją rynków sprzedaży TIM realizuje strategię obsługi klientów w różnych kanałach sprzedażowych. Klienci oprócz wsparcia 30 Oddziałów i Biur Handlowych otrzymali w sierpniu 2013 wysokiej klasy sklep internetowy, w którym mogą dokonywać transakcje w pełni online. Dodatkowo działania w sprzedaży online i offline są wspierane przez uruchomione Contact Center. - Dawid Sadulski, Dyrektor Wydziału E-commerce
Od 10 miesięcy system jest użytkowany produkcyjnie i stale rozwijany przez zespół złożony ze specjalistów po stronie TIM i Divante.
W ciągu pierwszego roku działalności platformy osiągnięto:
2 500 000 wizyt użytkowników w sklepie Ponad 100 000 transakcji Ponad 150 000 000 zł sprzedaży
Źródło: Divante
Wydawca
Adres prawny
NIP