Zacznijmy zatem od tego czym są kampanie welcome e-mail. To pojedyncze wiadomości lub cała seria, wysyłana po zarejestrowaniu użytkownika w serwisie internetowym. Najczęściej pierwsza wiadomość wysyłana jest natychmiast po dokonaniu rejestracji. Dzięki temu e-mail powitalny jest narzędziem, które pozwala utrzymać kontakt z użytkownikiem, który nie zdecydował się na zakup.
W przypadku welcome e-mails, tak jak w życiu, mamy tylko jedną szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. To od pierwszego komunikatu zależy, czy użytkownik będzie miał chęć otwierać kolejne e-maile, których będziemy nadawcą.
Statystycznie, kampanie welcome e-mail są dużo skuteczniejsze od e-maili promocyjnych. Wskaźniki rezultatu potrafią być nawet ponad 300% wyższe.
Kampanie welcome e-mails powinny się składać z kilku e-maili. Najlepszą praktyką jest stworzenie cyklu 3 – 5 kreacji, których zadaniem będzie wprowadzenie użytkownika w świat produktów i usług danej marki. To, co powinny zawierać tego typu kampanie podyktowane jest w pewien sposób przez budowę strony internetowej. Dodatkowym wyznacznikiem są wykorzystywane kanały social media oraz rodzaj zbieranych danych o subskrybentach.
Dzięki temu można dokładnie dostosować komunikaty kierowane do wszystkich użytkowników. Przykładowo, pierwsza wiadomość powinna zawierać podziękowanie za dokonanie subskrypcji, gdzie witamy się z użytkownikiem i jednocześnie zapraszamy do kolejnych wiadomości. Warto pamiętać, że dobrą praktyką jest także poinformowanie użytkownika ilu wiadomości powitalnych może się spodziewać. Poniżej znajduje się przykładowy schemat wysyłki cyklu welcome e-mails.
Wykorzystując kampanie welcome e-mails pozwalamy użytkownikowi zaznajomić się z naszymi usługami i produktami. Zaufanie subskrybentów przyczynia się do zwiększenia konwersji w witrynie podczas kolejnych odwiedzin. Statystyki pokazują, że seria welcome e-mails generuje o 13% większy wskaźnik konwersji, niż wysyłanie tylko jednego welcome e-maila.
Testuj, które informacje będą przydatne dla Twoich odbiorców – eliminuj nisko efektywne treści, zastępując je innymi. Możesz także różnicować komunikację w zależności od danych, które już posiadasz o użytkownikach np. płeć, sposób zapisu do bazy, dokonanie zakupu przy rejestracji. Przetestuj, czy zamiast najprostszego rabatowania lepiej nie zadziałają informacje edukujące, informujące o sposobach płatności, innych metodach składania zamówień, czasu i sposobów wysyłki, informacji na temat zwrotów i reklamacji, zbliżających się wydarzeniach, przygotowaniu do zakupów świątecznych.
O Autorze:
EmailHeroes™ to agencja e-mail marketingowa, w której tworzymy dedykowane strategie e-mail. Dbamy o dobre relacje z Twoimi subskrybentami oraz zapewniamy najwyższe wskaźniki rezultatu.
Wydawca
Adres prawny
NIP