Wielowariantowość na Allegro - jak to ogarnąć i czerpać korzyści

Wielowariantowość sprawia, że popularność każdej z uwzględnionych w niej ofert się sumuje. Im większa popularność, tym wyższa pozycja na liście ofert.

Oferty wielowariantowe, czyli zbiór połączonych ofert jednego produktu w różnych wariantach, to przydatne narzędzie w rękach sprzedawców na Allegro. Rozróżniając cechy takie jak waga, kolor, rozmiar, wzór, można zapewnić swoim klientom szeroki wybór, bez konieczności tworzenia niezliczonej ilości ofert. Używa się tu parametrów, które są typowe dla danej kategorii, jak na przykład rozmiar i kolor odzieży, pojemność perfum lub wzór nadruku na kubku.

Jakie są zalety stosowania ofert wielowariantowych?

Nie ulega wątpliwości, że tworzenie ofert wielowariantowych jest bardzo wygodne dla klientów, którzy mają dostęp do różnych wersji danego produktu, bez konieczności ponownego wyszukiwania ofert z listy. Rozwiązanie to sprawia też, że zarządzenie ofertami z perspektywy sprzedawcy jest łatwiejsze do opanowania.

To nie komfort jest jednak główną zaletą wielowariantowości, ale jej realny wpływ na wyniki sprzedaży. Nawet jeśli wybrany wariant nie zadowala klienta w pełni, to przeglądnięcie pozostałych opcji jest dla niego zdecydowanie łatwiejsze, niż ponowne wyszukiwanie danego produktu pod innymi frazami – istnieje większa szansa, że ostatecznie pozostanie on przy naszym asortymencie, zamiast kierować się do konkurencji.

Nie można zapomnieć także o popularności takiej oferty. Wielowariantowość sprawia, że popularność każdej z uwzględnionych w niej ofert się sumuje. Im większa popularność, tym wyższa pozycja na liście ofert. Jak wiadomo, widoczność produktu na Allegro jest dla wysokiej sprzedaży kwestią absolutnie kluczową.

Cechy produktu – czym dokładnie są parametry i jak ich używać?

Aby zrozumieć, jak prawidłowo wykorzystać wielowariantowość na Allegro, należy poznać mechanizmy, na których funkcja ta się opiera. Należy tu wspomnieć przede wszystkim o parametrach. Są to konkretne cechy produktu, które podaje się podczas wystawiania oferty. To właśnie za pomocą parametrów można wyróżnić poszczególnie warianty.

Wystawiając przedmiot w kategorii, wybiera się zgodne z nią parametry. Warto podkreślić, że nie każdy z wybranych parametrów może tworzyć wielowariantowość, łączy się maksymalnie dwie cechy, a pozostałe powinny mieć jednakową wartość. Parametrami dla wielowariantowości nie mogą być także cechy odróżniające produkty, jak na przykład ich marka lub rodzaj zapięcia (w przypadku obuwia). Buty Adidas nie mogą być wariantem butów Puma, gdyż nie jest to ten sam produkt, podobnie jak w przypadku wyboru pomiędzy sznurowadłami a zapięciem na rzepy.

Prawidłowe łączenie ofert w oferty wielowariantowe – jakimi zasadami się kierować?

Istnieje kilka zasad, którymi należy się kierować, aby uniknąć błędnego łączenia ofert. Warto zwrócić szczególną uwagę na następujące kwestie:

  • Łączyć można oferty jedynie tego samego produktu, opierając warianty na konkretnych parametrach, zależnych od kategorii oferty.
  • Nie można korzystać z wielowariantowości w przypadku produktów o różnym przeznaczeniu lub innej marki.
  • W przypadku posługiwania się parametrem rozmiaru, jako miniaturkę należy stosować jedno zdjęcie główne produktu.
  • Warianty kolorystyczne warto pogrupować po wyborze drugiej z cech (kolor, wzór itp.).
  • Oferty wielowariantowe nie są dostępne w kategoriach ogłoszeniowych.
  • W jednej ofercie wielowariantowej można zawszeć nie więcej niż 500 ofert.
  • Nowe oferty pojawiają się w narzędziu do kilku minut po ich dodaniu.
  • Wielowariantowość dostępna jest również w REST API.

Aby połączyć oferty w jedną ofertę wielowariantową, muszą być one unikalne. Oferty uznaje się za zdublowane, kiedy:

  1. są w tej samej kategorii,
  2. mają te same parametry,
  3. korzystają z jednego zdjęcia głównego.

Jak usprawnić swoją sprzedaż przy pomocy wielowariantowości?

Ręczne wyszukiwanie ofert oraz ustalanie parametrów może okazać się wyjątkowo uciążliwym i czasochłonnym zajęciem, szczególnie wtedy, gdy samodzielnie obsługuje się setki produktów. Jako sprzedawca wcale nie trzeba się męczyć lub zatrudniać szerszą kadrę pracowników, aby nadal rozwijać się w branży e-commerce. Kluczem jest tu skorzystanie z odpowiednich narzędzi, które zautomatyzują znaczną część rutynowych czynności podczas sprzedaży.

Manager Allegro dostępny w ramach systemu ErpBox z pewnością okaże się pod tym względem wyjątkowo pomocny, zapewniając użytkownikowi dostęp do szerokiego zakresu profesjonalnych i intuicyjnych narzędzi.

Warto wspomnieć między innymi o gotowym zestawie parametrów, jaki wbudowany jest w Manager aukcji Allegro. Pozwala on na zautomatyzowane uzupełnianie podstawowych pól oraz szybki wybór przykładowych zdjęć z bazy. Przydatna jest także możliwość samodzielnego tworzenia szablonów aukcji, wliczając w to ustandaryzowany opis.

Dzięki Managerowi Allegro można obsługiwać sprzedaż znacznie wygodniejszy sposób, wystawiając aukcje i edytując je z nowym opisem. Nie można zapomnieć także o przejrzystym filtrowaniu konkretnych wartości, wliczając w to:

  • aukcje,
  • ilości,
  • ceny.

Funkcjonalność ErpBox jest jednak o wiele szersza, dlatego warto bliżej zapoznać się z pełnym zakresem możliwości tego systemu, aby usprawnić swoją działalność w branży e-commerce.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP