Wirtualna rzeczywistość w kampanii reklamowej Militaria.pl

Sieć Militaria.pl wkroczyła do świata wirtualnej rzeczywistości. W swojej najnowszej kampanii reklamowej wykorzystała m.in. filmy 360, czy znanych polskich influencerów. Przedstawienie oferty związanej ze strzelectwem, samoobroną i outdoorem, nabrało zupełnie nowego znaczenia.

Kampania została stworzona we współpracy z wrocławską firmą Virtuality360, tworzącą filmy i aplikacje oraz wykorzystującą wirtualną rzeczywistość. - Przygotowaliśmy z Militaria.pl unikalną na skalę Polski i świata, kompleksową kampanię, w której korzystamy z VR. W ramach działań wykorzystaliśmy filmy 360, filmy na YouTube, specjalnie opracowany landing page’a, Facebook’a, Twitch’a, dwóch bardzo popularnych youtuberów gamingowych, gogle kartonowe, plastikowe oraz eventy. Całość została spięta w spójny koncept gdzie każdy z wybranych kanałów uzupełnia się i zwiększa zasięg całej kampanii - mówi Jakub Korczyński, prezes firmy Virtuality360.

– W przypadku kampanii, gdzie jednym z głównych celi jest popularyzacja naszej marki, podział na online/offline ma mniejsze znaczenie. Tego rodzaju kampanii nie porównujemy, ani nie zestawiamy bezpośrednio ze spersonalizowanym marketingiem (np. e-mail), czy standardowymi reklamami w mediach. Specyfika tutaj jest zupełnie inna, szczególnym wyróżnikiem jest możliwość oglądania filmu z wykorzystaniem gogli i większego zaangażowania w oglądany materiał. Nie liczymy tu na bezpośrednie wygenerowanie sprzedaży. Celem tej kampanii było pokazanie naszej marki i jednej z kategorii (Air Soft Gun) z wykorzystaniem najnowszych technologii – dodaje Marek Prudel, project manager z Militaria.pl.

, bądź statystowały przy poszczególnych scenach. Ważną część zespołu stanowili również czołowi polscy gamingowi youtuberzy, czyli UrQueeen oraz Piotr „izak” Skowyrski, który może pochwalić się ponad milionem subskrypcji na YouTube, a szczególnie głośno zrobiło się o nim po tym, jak w SPORT.TVP.PL komentował towarzyski mecz piłkarskiej reprezentacji Polski z Holandią. - Samo nakręcenie filmu 360 to za mało. Kluczowy jest pomysł na późniejszą dystrybucję treści, a w tym pomóc nam mają m.in. znani polscy youtuberzy. Ponieważ w zespole Virtuality360 jest sporo osób wywodzących się z eCommerce i e-marketingu mamy mnóstwo pomysłów jak skutecznie rozpropagować dany film czy też aplikację - tłumaczy Korczyński.

– VR to świeży temat obok którego nie da się przejść obojętnie. Dzięki tej technologii możemy być w samym centrum akcji i zdecydowanie mocniej przeżywać to co widzimy, w porównaniu do oglądania zwykłego filmu. W przypadku tej kampanii zależało nam na pokazaniu, głównie młodszemu odbiorcy, zainteresowanemu “gamingiem”, tego jak emocjonująca może być tzw. „strzelanka”, czyli potyczka z wykorzystaniem ASG (Air Soft Gun). Pokazujemy graczom, że rozgrywka w terenie, na świeżym powietrzu, może być doskonałą alternatywą i/lub uzupełnieniem gier komputerowych. Mix narzędzi wykorzystany w tym celu, czyli najnowsza technologia, YouTube, Twitch, influencerzy to kombinacja, która pozwala zaangażować młodych odbiorców. Pozytywne efekty unikalnej kampanii obserwowaliśmy już pierwszego dnia – subskrypcje naszego kanału na YouTube podskoczyły, ponieważ widzowie chcieli mieć pewność, że nie ominą ich kolejne części. Mamy głęboką nadzieję, iż nasza kampania przełoży się na popularność ASG w Polsce – mówi Marek Prudel.

Technologia Virtual Reality jest coraz chętniej wykorzystywana przez kolejne znane polskie marki. Wszystko po to, aby osiągnąć cele wizerunkowo - marketingowe, zdobyć nowych użytkowników, ale także przedstawić następne propozycje stałym klientom. - Myślę, że kampania, którą przygotowaliśmy jest naprawdę unikalna i wyznaczy pewien kierunek w polskim e-marketingu z wykorzystaniem VR - zakończył Jakub Korczyński z Virtuality360.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP