Wywiad z Łukaszem Strzelcem, Dyrektorem Zarządzającym Ibero

FP20: Jak się zaczęła Wasza przygoda z e-handlem i dlaczego chcecie wejść na rynek z platformą sprzedażową akurat teraz? Nie uważasz, że może być trochę późno?

Łukasz Strzelec: 15 lipca 2007. Wtedy powstaje agencja interaktywna ibero, która tworzy projekty kreatywne i designerskie stawiając je na autorskim dedykowanym narzędziu e-commerce o dźwięcznej nazwie „iberoshop”. Ilość zapytań, pozytywne reakcje klientów oraz branży powodują, że szybko zapada decyzja o rozwijaniu platformy. W między czasie wdrażamy nowe sklepy na własnych, dedykowanych rozwiązaniach, pracujemy nad platformą, zmieniamy nazwę (red: na EBEXO) i przygotowujemy się do oficjalnego startu.

Jeżeli chodzi o funkcjonalności platformy, osobiście uważam, że aktualnie jesteśmy „na pudle”, jeżeli chodzi o polskie platformy w SaaS’ie. Mówię to z pełną świadomością i wszystkich zachęcam do skonfrontowania swoich potrzeb i oczekiwań z możliwościami jakie dają sklepy w najwyższej platFORMIE – Ebexo.

Czy jest za późno? Zdecydowanie nie. Rynek e-commerce w Polsce i na świecie nadal kwitnie, publikowane raporty, sprawozdania i prognozy finansowe napawają optymizmem. Jako osoba z branży doskonale wiesz, że nawet kryzys nie zahamował w sposób znaczny „naszej branży”. Miejsca na rynku jest jeszcze bardzo dużo, podobnie jak już istniejących sklepów internetowych z ich niezadowolonymi z wyglądu/platformy sklepowej właścicielami …

FP20: Jak myślisz, co ma Ebexo, co może skłonić istniejący sklep do zmiany oprogramowania?

Za platformą Ebexo przemawia wiele czynników. Klienci się o tym dowiadują ( i przekonują do współpracy) w rozmowach z nami i po zapoznaniu się z możliwościami naszej aplikacji. Pytasz o istniejących klientów, więc wszystkie pozytywy dla nowych klientów, raczkujących w e-commerce pominę.

Ebexo to przede wszystkim stabilna platforma z ogromem funkcjonalności tworzonych ponad 4 lata – potwierdzają to nasze wdrożenia oraz sukcesy naszych klientów. Bardzo duży nacisk położyliśmy też na UX samego panelu administracyjnego – jest naprawdę prosty w obsłudze i niezwykle intuicyjny.

Niewątpliwie naszym atutem jesteśmy my sami… Ibero to kreatywna agencja interaktywna, posiadająca w swoim portfolio mocno rozpoznawalne marki, jak np. __Axa Direct, Benefit Systems, czy Ministerstwo Finansów.)) Współpracujemy z wieloma firmami i korporacjami, z sukcesami obsługujemy również mniejsze podmioty. Dzięki temu, klient jest w stanie wszystko, ze spokojnym sumieniem powierzyć jednej, zaufanej firmie, która od podstaw przygotuje mu profesjonalny wizerunek i spowoduje, że jego okręt wypłynie na szerokie e-commercowe morza. To bardzo ważne.

Ebexo to wiele wiele więcej – wdrażamy np. katalogi produktowe on-line, platformy mające wiele znamion B2B, czy ostatnio zakupy grupowe / kluby sprzedażowe. Myślę, że Q1 2013 to okres, w którym branża pozna nasze pełne możliwości.

FP20: Osobiście preferuję oprogramowanie, które pozwala na własną twórczość programistyczną i możliwość spięcia własnego sklepu z różnymi innymi narzędziami. Jak to wygląda w Ebexo? Jako klient mam możliwość na własne modyfikacje czy muszę czekać aż znajdzie się wystarczająca grupa klientów abyście chcieli to wdrożyć?

Temat niezwykle rozbudowany, dużo mamy czasu ;) ?

Jako klient, masz kilka dróg do wyboru jeżeli chodzi o nowe funkcjonalności w naszej platformie. Opiszę dwie. Pierwsza. Wysyłasz do nas zapytanie o nową funkcjonalność. Analizujemy Twoje zapytanie -odpowiedź jest pozytywna. W ciągu kilku, kilkunastu kolejnych dni podczas aktualizacji platformy, w systemie komunikatów w panelu administracyjnym czytasz o nowościach w ebexo – i jest tam „Twoja” funkcjonalność. Nie płacisz za to żadnych dodatkowych opłat. Chciałbym tutaj jasno podkreślić – jesteśmy mocno sfokusowani na klienta i jego potrzeby, nie pozostawiamy go nigdy samemu sobie. To się nam po prostu nie opłaca…

Druga. Ebexo API. Ebexo daje możliwość zarządzania sklepem poprzez dowolne oprogramowanie komunikujące się z Ebexo za pomocą API opartym na protokole SOAP. Ebexo API daje możliwość programistom i ich aplikacjom na komunikowanie się z Ebexo. Oprogramowanie napisane w dowolnym języku może wywoływać funkcje Ebexo. Pozwala to zarządzać takimi działami jak np. Klienci, Zamówienia, Produkty, Magazyny i wykonywać na nich wiele operacji.

FP20: Jak oceniasz konkurencję? Z kim według Ciebie najtrudniej będzie powalczyć?

Nie chciałbym podawać nazw oraz dokonywać ocen, to nie moja rola. Konkurencja jest, doceniamy ją i bacznie obserwujemy. Dobrze, że jest. Dobrze, że jest duża. To dobre dla branży i przede wszystkim klientów. Nie odwracamy się za siebie, robimy swoje. Wystartowaliśmy. Podpisujemy nowe umowy, prezentujemy platformę, zbieramy pozytywne opinie i po kolei realizujemy zadania i cele, które sobie sami postawiliśmy.

Wierzę w Ebexo, znam nasze atuty i mocne strony. Przysłowiowych asów w rękawie też nam nigdy nie powinno zabraknąć.

FP20: Mamy początek nowego roku 2013, wiele osób robi sobie postanowienia noworoczne. Jakie Wy sobie stawiacie cele na ten rok?

Dynamiczny rozwój firmy, oficjalny start platformy Ebexo oraz pierwsze pozytywne feedbacki z rynku pozwalają nam z dużą śmiałością i odwagą patrzeć na nakreślone przez nas plany i cele w 2013.

Nie chcę podawać liczb i naszych planów sprzedażowych. Zostaniemy ocenieni po czynach (wdrożeniach), a nie słowach, deklaracjach i zapowiedziach. Powiem tak - nie chcemy być jednym z wielu dostawców oprogramowania, a skoro wspominam o polskim top3 SaaS’owych platform, nie trudno się domyśleć, że nasze plany są niezwykle ambitne.

2013 to rok rozwoju i wdrożeń. Zdecydowanie. Chcemy wdrażać Sklepy Internetowe, ale takie pisane przez duże S i duże I.

Pozwól, że w tym miejscu podam definicję Sklepu Internetowego w naszym wykonaniu. Sklep Internetowy przy współpracy z ibero, osadzony na platformie Ebexo to autorski, unikalny projekt graficzny, cechujący się wyrazistym, świeżym, ciekawym i indywidualnym wizerunkiem, z dużą dbałością o usability. Często są to też wdrożenia full-service, a więc nie tylko „grafika i system”, ale też naming, identyfikacja wizualna, konsultacje, wsparcie marketingowe i sprzedażowe (również działań off-line’owych). Przykłady Sklepów Internetowych w wykonaniu ibero, osadzonych na platformie Ebexo: www.landersen.pl www.bezokularow.pl www.soccerpoint.pl - niech projekty bronią się same.

Wszystkich zainteresowanych ofertą naszej platformy, lub współpracą biznesową zapraszam do kontaktu.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP