Zamawianie kwiatów online – 5 najczęściej zadawanych pytań

26 maja obchodzimy Dzień Mamy. Jednym z najchętniej kupowanych prezentów z tej okazji są kwiaty. Piękny bukiet z pewnością wywoła uśmiech na twarzy każdej mamy.

Trusted Shops radzi jakie mają prawa osoby, które decydują się na zakup kwiatów przez internet. Autorką poniższych wypowiedzi jest Julia Mandel pełniąca funkcję Specjalisty ds. Prawa i Certyfikacji w Trusted Shops.

1. Czy czas dostawy jest wiążący w przypadku zamówienia kwiatów przez internet?

Czas dostawy jest wiążący w przypadku złożenia zamówienia przez internet. Konsument przed zawarciem umowy powinien zostać poinformowany zarówno o kosztach, jak i o terminie dostawy. Informacja o terminie dostawy dotyczy wszystkich produktów zamawianych przez internet. W wielu przypadkach czas dostarczenia towaru ma decydujące znaczenie, zwłaszcza w takie dni jak 26 maja kiedy szczególnie zależy nam na tym, aby nasze kwiaty dotarły na czas. Podstawa prawna: Art. 9 ust. 5 – ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.

2. Czy prawo do odstąpienia od umowy funkcjonuje w przypadku zakupu kwiatów przez internet?

Zasadniczo w przypadku zakupów przez internet konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Istnieją jednak wyjątki, na które może powołać się sklep internetowy. Zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku świadczeń, które z uwagi na swój charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu. Jeżeli sklep w swoim regulaminie powoła się na powyższy wyjątek, to zgodnie z zapisem nie możemy odstąpić od umowy w przypadku zakupu kwiatów przez internet. Odnosi się to szczególnie do kwiatów ciętych, które szybko mogą zwiędnąć lub stracić świeżość. Kupując kwiaty przez internet często możemy dołączyć do naszego zamówienia inne produkty tj. maskotki lub książki. W tej sytuacji dla innych produktów, które zostały zakupione wraz z kwiatami przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Warto dokładnie sprawdzić regulamin pod tym kątem.

3. Jakie są moje prawa i co mogę zrobić w sytuacji gdy kwiaty zostaną dostarczone po terminie?

W przypadku gdy zamówione kwiaty zostaną dostarczone po terminie należy skonsultować się ze sklepem, w którym złożyliśmy zamówienie. Realizacja zamówienia leży po stronie e-sklepu, a nie firmy kurierskiej, która dostarcza przesyłkę, dlatego tylko w sklepie internetowym możemy złożyć reklamację.

4. Zamówiłam róże, a otrzymałam tulipany. Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Składając zamówienie w kwiaciarni internetowej dokładnie określamy wielkość i rodzaj bukietu. W przypadku gdy otrzymaliśmy tulipany, a składaliśmy zamówienie na róże, możemy skontaktować się ze sklepem, aby wymienił nam bukiet na odpowiedni. Konsument ma również prawo do złożenia standardowej reklamacji z powodu niespełnienia warunków umowy, która w tej sytuacji powinna zostać rozpatrzona pozytywnie.

5. Nie odebrałam kwiatów w terminie. Czy otrzymam przesyłkę ponownie?

W tej sytuacji wiele zależy od firmy kurierskiej, która dostarcza zamówienie. Firmy często zamieszczają zapisy, w których zobowiązują się do „podjęcia próby dostarczenia przesyłki” np. 2 razy. Jeśli pomimo kilku prób dostarczenia przesyłki, nie będzie to możliwe, ponieważ w tym czasie pomimo wcześniejszych ustaleń nie będzie nas w domu, to w takiej sytuacji nie możemy obciążyć winą e-sklepu. Wówczas najlepiej skontaktować się bezpośrednio ze sklepem, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację.

źródło: informacja prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP