Zszywka.pl – grafika sukcesem sprzedaży

Zszywka.pl po 18 miesiącach istnienia notuje 51 mln odsłon miesięcznie. Statystyki sprawiają, że firmy coraz mocniej pukają do drzwi serwisu. Dlaczego i jak warto promować się na największym polskim graficznym serwisie społecznościowym?

Rynek reklamy internetowej i pozycjonowania marki w Internecie w Polsce wzrasta z roku na rok. Największy jednak problem tkwi w liczbie serwisów internetowych do jakich ograniczają się reklamodawcy. Zdecydowanym liderem w serwisach społecznościowych jest Facebook, na którym w obecnej chwili swą uwagę skupiają wszystkie firmy pojawiające się w sieci. Na skutek tego widoczny jest ogromny przesyt reklamy, coraz to większa liczba fanpage’y i spam, które w zdecydowanym stopniu zaczynają drażnić użytkowników. W związku z tymi trendami coraz więcej firm zaczyna poszukiwania możliwości promocji na innych serwisach, m.in. na Zszywka.pl.

Dlaczego Zszywka.pl?

Zszywka.pl jest największym w Polsce graficznym serwisem społecznościowym. Serwisem inspiracji łączącym pasjonatów wszystkich dziedzin, gdyż dosłownie każdy może znaleźć tu coś dla siebie począwszy od dzieci, na osobach starszych kończąc. Moda, architektura, DIY, podróże czy kuchnia to tylko niektóre z dziedzin znajdujących się na Zszywka.pl. Wciąż rosnące statystyki serwisu: 51 000 000 odsłon miesięcznie, 700 000 unikalnych użytkowników i ponad 14 minut średniego czasu odwiedzin robią wrażenie zwłaszcza, że serwis istnieje dopiero półtora roku. Statystyki te dają jasny komunikat, że już w chwili obecnej w Polsce Zszywka.pl jest trzykrotnie większa od międzynarodowego Pinterestu. Zszywka jest zdecydowanie serwisem nowej generacji, w którym to użytkownik decyduje co chce oglądać i to on tworzy treść serwisu. Takie rozwiązanie sprawia, że targetowanie reklamy w serwisie jest automatyczne i najskuteczniejsze z możliwych, gdyż ze względu na specyfikę serwisu trafia ona wyłącznie do użytkowników zainteresowanych daną tematyką. Oczywiście targetowanie ze względu na wiek, płeć czy lokalizację również jest możliwe.

Największą zaletą Zszywka.pl jest jej graficzny charakter. Nie od dziś wiadomo, że użytkownicy chętniej korzystają z informacji graficznej, o czym zresztą świadczą statystyki serwisu. Graficzna informacja jest zdecydowanie lepiej postrzegana przez użytkownika, który zainspirowany ciekawym zdjęciem chętniej zapozna się z oferowaną treścią. Firmom daje to możliwość sprzedaży swych produktów czy usług właśnie za pomocą grafiki wraz z opisem. Poprzez jedno ciekawe zdjęcie użytkownicy Zszywka.pl potrafią wygenerować nawet 40 000 dodatkowego ruchu na stronie dlatego między innymi blogerzy tak chętnie korzystają z serwisu.

Jak zatem firmy mogą korzystać ze Zszywka.pl?

Na początek najlepiej skorzystać z profilu oficjalnego. Profil ten daje możliwość bezpośredniej interakcji z użytkownikami serwisu. Profile oficjalne charakteryzują się większym zaufaniem użytkowników oraz o 40% zwiększonym zainteresowaniem w porównaniu do zwykłych profili. Profil jest także narzędziem do utrzymywania określonego wizerunku firmy.

Przycisk kup teraz – w postaci koszyka zakupowego, jest kolejnym krokiem, jaki Zszywka.pl zrobiła w kierunku e-commerce, jak i ułatwienia zakupu użytkownikom. Dzięki niemu użytkownik dodaje przedmiot do koszyka. Po kliknięciu ikony koszyka zostaje on przekierowany bezpośrednio na stronę Partnera. Istnieje możliwość stworzenie przycisku pod stylistykę i kolorystykę Partnera. Największą zaletą tej funkcji jest fakt, iż opiera się ona na zasadzie CPS (cost per sale), a więc Partner ponosi ewentualny koszt wyłącznie w przypadku rzeczywistej sprzedaży produktu.

Zszywka dla Partnerów, Podwójna Zszywka czy Mega Zszywka dają możliwość zamieszczania graficznych treści rotacyjnych, zaś Zszywka Video przeznaczona jest dla Partnerów korzystających z materiałów video. Dzięki bezpośredniemu zamieszczeniu materiału z YouTube, użytkownik ogląda nagranie pozostając w serwisie, zaś całość wyświetleń naliczana jest bezpośrednio z kanału Partnera.

Powiększona Zszywka, Tablica Użytkownika oraz Tablica Sponsorowana są najobszerniejszymi formami promocji, rozciągającymi się na cały ekran. Na uwagę zasługuje, także fanpage Zszywka.pl, który poprzez stały wzrost osiągnął już ponad 110 tys. fanów, dzięki ciekawym grafikom zamieszczanym bezpośrednio z serwisu.

Zszywka.pl stale zaskakuje swych odbiorców, a patrząc przez pryzmat ostatnich zmian, nie zanosi się na to, by przestała zaskakiwać. W ostatnich dniach wprowadzona została wersja serwisu na urządzenia mobilne zarówno te z systemem Android jak również IOS. Widać, że twórcy serwisu podążając za trendami obsługi urządzeń mobilny, robią wszystko, by dostosować się do oczekiwań Zszywkowiczów. Również w ostatnim czasie w serwisie pojawił się Panel aktywności. Aktywność ta jest zdecydowanie największym dotychczasowym, choć jak zapewniają twórcy nie jedynym krokiem w kierunku tworzenia społeczności wokół serwisu. Panel daje użytkownikom możliwość komentowania, udostępniania oraz polubień danych grafik, zaś dla firm jest to genialna możliwość bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami.

Śledząc dotychczasowy rozwój serwisu należy stwierdzić, że w końcu, po erze NK mamy w Polsce serwis mający wszelkie podstawy ku temu, by stał się jednym z najpoważniejszych graczy na rynku, nie tylko Polskim ale i międzynarodowym. Zwiększające się zainteresowanie nie tylko użytkowników, ale i firm jest uzasadnione.

Autor: Piotr Kuciapski, Starszy Specjalista ds. PR, Grupa Szafa.pl, p.kuciapski@firma.szafa.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP