Jak pakować produkty w sklepie internetowym, aby Klient Cię zapamiętał?

Pamiętaj, że jeśli sprzedajesz produkty takie same jak Twoje konkurencja, to musisz się czymś wyróżnić! Tym wyróżnieniem może być właśnie opakowanie.

Klienci kupują oczami. W końcu kto z nas nie lubi ładnych opakowań, produktów, czy ich prezentacji w ciekawych kompozycji na zdjęciach, czy filmach. Gdy pakujemy już naszą paczkę dla klienta, zastanawiamy się, co powinniśmy zrobić, aby był zadowolony, gdy ją otworzy. Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, to z chęcią podzieliśmy się sprawdzonymi metodami dające pozytywny wpływ na sprzedaż Twoich produktów.

Wyrobienie własnej marki jest niezwykle trudne, a na zaufanie klientów trzeba zapracować. Jednak z doświadczenia wiemy, że te wypracowane metody sprawdzą się z biegiem czasu najlepiej! Do tych metod należy unboxing, który coraz częściej oglądamy jako widzowie na kanałach typu YouYube. Pamiętaj, że jeśli sprzedajesz produkty takie same jak Twoje konkurencja, to musisz się czymś wyróżnić! Tym wyróżnieniem może być właśnie opakowanie, aby Twój sklep internetowy był dla klienta bardziej wartościowy. Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie zapoznaj się z tym artykułem!

Czym jest unboxing i dlaczego stał się tak popularny?

Termin unboxing przyjął się jako film, który przedstawia rozpakowywanie nowych produktów. Przy samym unboxingu towarzyszy coś więcej, niż samo zobaczenie produktu. Jest to pewne doświadczenie, które towarzyszy nam przy otwieraniu paczki dając poczucie ekscytacji, napięcia czy zachwytu. Sami znamy to uczucie z naszego codziennego życia, gdy dostajemy jakiś prezent od naszych bliskich, czy rodziny i z niepewnością wyczekujemy tego, co jest w środku.

Dlaczego unboxing stał się tak sławny za pomocą mediów społecznościowych? Z pewnością na kupujących działa ciekawość, ponieważ jeśli sami chcą coś kupić, to zawsze sprawdzają, jak dany produkt wygląda i sprawdza się innym. Co za tym idzie, oglądają filmy, gdzie produkt się odpakowywany na wizji i sprawdzany przez blogera, czy influencera, który utwierdza go w zakupie lub wręcz przeciwnie.

Unboxing videos są najpopularniejszymi filmami spośród wszystkich wyświetlanych filmów na YouTubie i jest to zrozumiałe z punktu widzenia konsumenta. Z punktu widzenia firmy bądź marki dawanie paczek influencerom w ramach współpracy jest bardzo korzystnym działaniem marketingowym. Dlaczego? Ponieważ mają oni ogromny wpływ na swoją widownię, która utożsamia się z tymi osobami i ufa ich opinii. Wśród najpopularniejszych unboxingów na YouTube cieszą się produkty beauty, fashion, zabawki dla dzieci, gry oraz elektronika. Więc jeśli prowadzisz działalność w którymś z tych obszarów, to warto się zastanowić nad podobnymi działaniami marketingowymi. Szczególnie popularne wśród oglądających są smartfony, które są znakiem rozpoznawalnym naszych czasów, a kupujący chcą cieszyć się jak najlepszym sprzętem. Dla pewności wolą go porównać na podstawie filmów.

Inne powody, dzięki którym unboxing stał się popularny

  • Sprawdzenie przez klienta jak wygląda produkt po odpakowaniu i czy spełnia jego oczekiwania.
  • Dostarczenie wrażeń widzowi poprzez zobaczenie czegoś nowego.
  • Chęć obejrzenia czegoś jeszcze przed premierą lub niedostępnego dla wszystkich.
  • Dostarczenie widzowi wiedzy na temat produktu i wysłuchania oficjalnych recenzji.

Jak miło zaskoczyć klienta przy otwieraniu paczki?

  • Zadbaj o estetyczne pudełko, które będzie pasowało do sprzedawanych przez Ciebie produktów.
  • Nie zapomnij o kartce z podziękowaniami za zakupy w Twoim sklepie, jest to zawsze mile widziane wśród klientów.
  • Aby zachęcić klientów do kolejnych zakupów, zostaw im kod rabatowy na kolejne zamówienie.
  • Zamiast nieestetycznych „wypychaczy” pudełka typu gazety postaw na kolorowe i ozdobne wypełniacze i mocną folię ochronną.
  • Gratisy są zawsze niespodzianką dla klienta, dlatego daj od siebie coś więcej i zostaw próbkę kosmetyku, czy nawet kilka cukierków.
  • Twórz historię swojej marki i nigdy nie wsadzaj do opakowania byle czego. Wszystko musi do siebie pasować i dawać jasny przekaz o marce klientowi. Jak pakować produkty w sklepie internetowym, aby klient Cię zapamiętał?

Źródło: Blog Sellingo

Jakie korzyści możesz zyskać, dzięki przyjemnym unboxingom przez klientów?

  • Możesz nawiązać długotrwały dialog z klientem i wzbudzić w nim zaufanie do swojej marki.
  • Dzięki gratisom, kodom rabatowym i innym zabiegom możesz zyskać nowych klientów, którzy wybiorą Twój sklep, a nie konkurencji.
  • Udany unboxing może zyskać viral w sieci, a tym samym zwiększyć zasięgi Twojego sklepu internetowego.
  • Ładnie zapakowane produkty mogą być dla Ciebie darmową reklamą wśród klientów, którzy doceniają takie rzeczy i przekazują informacje o tym między sobą.
  • Udany unboxing to zwiększenie zaangażowania wśród klientów, którzy będą chcieli powtórzyć ten doświadczenie.
  • Jako forma marketingu i współpracy z influencerami może zwiększyć Twoją sprzedaż nawet kilkukrotnie!

Podaruj swoim klientom coś wyjątkowego!

Jeśli już wiesz, co niesie za sobą zadbanie o odpowiednie zapakowanie produktów, to koniecznie spróbuj tej metody w swoim sklepie internetowym! Wierzymy, że unboxing Twoich klientów będzie udany i sprawi, że Twoja marka zyska na wartości! Tak prosta forma reklamy nie może być pomijana przez sprzedawców, dlatego wypróbuj ją już dziś i przekraczaj postawione sobie granice!

AWAI nasz idealny przykład

Choć przykładów sklepów internetowych, które spełniają wyżej wymienione warunki, jest naprawdę wiele, to naszym numerem jeden na ten moment jest sklep AWAI! Pięknie zapakowane produkty, kartka z podziękowaniami i wyjątkowy unboxing, który sprawia, że dzień staje się lepszy! Weź przykład z tego sklepu internetowego i zacznij pakować swoje produkty ze starannością i pomysłem.

Źródło: Blog Sellingo

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP