Jak reklamować sklep internetowy?

Sprawdź wszystkie dostępne metody reklamowania sklepu i wybierz dla siebie tą najprostszą, najbardziej dla Ciebie przystępną cenowo i czasowo! Początkowo skupimy się na płatnych metodach reklamowych, aby przejść do tych darmowych.

Założyłeś własną działalność, masz już sklep internetowy, ale nie wiesz jak ruszyć ze sprzedażą produktów? Oczywiście nie jest to łatwy proces, a wypracowanie własnej marki zajmuje czasami lata. Przygotowaliśmy dla naszych klientów kilka ciekawych propozycji reklamy, dzięki którym będą mogli w łatwy i prosty sposób zwiększać sprzedaż internetową. W artykule znajdą się sposoby na reklamowanie sklepu za darmo, jak i metody płatne, które będą bardziej skuteczne, jeżeli zależy Ci na czasie.

Sprawdź wszystkie dostępne metody reklamowania sklepu i wybierz dla siebie tą najprostszą, najbardziej dla Ciebie przystępną cenowo i czasowo! Początkowo skupimy się na płatnych metodach reklamowych, aby przejść do tych darmowych.

Pozyskuj nowych klientów, dzięki płatnej reklamie Google Ads!

Skorzystaj z reklamy kierowanej, śledzącej lub produktowej, aby móc skutecznie trafiać do swoich nowych klientów!

Budowanie silnej marki to przede wszystkim przyciąganie potencjalnych odbiorców atrakcyjnymi reklamami przeznaczonymi właśnie dla nich. Google Ads to system reklam oparty na wyświetlaniu linków sponsorowanych, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz na stronach współpracujących z Google w ramach programu AdSense.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to dobrze wszystkim znany dotychczas pod nazwą Google AdWords, system reklam internetowych, polegający na wyświetlaniu reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach i portalach internetowych partnerów Google w postaci reklam tekstowych lub graficznych bannerów reklamowych.

Dlaczego warto wypróbować Google Ads?

W prosty sposób reklamuj swoją ofertę w wyszukiwarce Google tak, aby Twoja firma mogła szybko rozwinąć skrzydła.

Przejdź z nami przez kilka prostych kroków i zobacz, jak niewiele dzieli Cię od sukcesu!

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to frazy, które wpisywane są do wyszukiwarki przez Twoich potencjalnych klientów. Dzięki słowom kluczowym to właśnie Twój produkt może być na samej górze listy wyników wyszukiwań! Kiedy klient poda nazwę produktu lub kategorię w wyszukiwarce Google, to właśnie Twój sklep może wyświetlić się mu na samej górze.

Wyprofilowanie kampanii

Aby trafić z reklamą do odpowiedniego klienta, trzeba do niego dotrzeć przez dobrze wyprofilowaną kampanię reklamową. Dzięki połączeniu Ads oraz AdSens możliwe jest dotarcie do szerokiego zakresu odbiorców przeróżnych witryn, na których pojawiać się będą Twoje reklamy!

Transparentność zadań

Wyniki prowadzonej akcji marketingowej są przejrzyste i dostępne na bieżąco. Google Ads posiada narzędzia, dzięki którym jesteś w stanie określić zasięg prowadzonych przez siebie kampanii. Istnieje także możliwość określenia, w jakim stopniu podjęte działania przekładają się na zwiększenie generowanych zysków.

Kontroluj czas działania reklamy

Pamiętaj, że masz swobodę rozpoczęcia, wstrzymania i wznawiania kampanii reklamowej w dowolnym czasie! Wraz z rozwojem projektu masz szansę na testowanie swoich działań, a to wszystko dostępne jest w Google Ads bez żadnych dodatkowych opłat. Samodzielnie decydujesz kiedy najbardziej opłaca się reklamować.

Określ swój zasięg

Zgodnie z potrzebami swojej firmy, określ zasięg działań! Reklama może się wyświetlać globalnie lub regionalnie. Istnieje również możliwość określenia odległości, w jakiej będą pojawiały się reklamy kierowane do określonej grupy potencjalnych klientów. Jeżeli więc działasz jedynie na ograniczonym obszarze geograficznym, to właśnie w jego zasięgu mogą wyświetlać się Twoje reklamy.

Nie ograniczaj się

Ostatnią i być może najważniejszą kwestią jest brak ograniczeń w kwestii urządzeń, na których będą prowadzone akcje marketingowe. Niezależnie od tego, za pomocą jakiego urządzenia Twoi potencjalni klienci poszukują informacji związanych z Twoją firmą lub asortymentem, jaki oferujesz – wyświetlą ją oni jednakowo na tablecie, smartfonie, laptopie, bądź klasycznym komputerze osobistym.

Rodzaje kampanii Google Ads – wybierz swoją!

Kampania Graficzna (Display marketing) oraz Remarketing reklam graficznych Kampania graficzna pozwala wyświetlać reklamy bannerowe, graficzne lub elastyczne. Tworzone z wybranych grafik na stronach partnerów Google, które wybrać możemy również po kategoriach tematycznych. Reklama remarketingowa to również reklama graficzna, lecz dodatkowo jest ona spersonalizowana specjalnie dla osób, które odwiedziły już Twoją stronę internetową, ale nie dokonały na niej żadnego zakupu. Jest to świetna metoda, aby zachęcić i przypomnieć ponownie klientowi o swojej ofercie. Powtarzanie reklam tym samym klientom jest bardzo skuteczne i zdecydowanie zachęca do ponownego zapoznania się z ofertą. Zastanowienia się jeszcze raz nad zakupem i finalnie dokonania zakupu. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy pozytywnie wpływająca na konwersje sprzedażowe.

Reklama tekstowa Google – Linki sponsorowane

Reklamy tekstowe wyświetlane są w odpowiedzi na wpisywane frazy, zapytania użytkowników w wyszukiwarce Google. Samodzielnie ustalasz, pod jakimi hasłami pojawią się Twoje reklamy, a dzięki temu trafisz z nimi dokładnie do osób, które szukają w internecie akurat tego, co oferujesz.

Miejsce wyświetlania reklamy ustalane jest wg wielu czynników. Pod uwagę brana jest konkurencja, maksymalna stawka PCP oraz ogólna jakość reklamy. Z nami zoptymalizujesz swoją kampanię tak, aby trafić na samą górę wyników wyszukiwania!

Kampania produktowa oraz Remarketing produktowy

Reklamy produktowe polegają na wyświetlaniu konkretnych produktów wraz ze zdjęciem, nazwą i ceną w wynikach wyszukiwarki Google po wpisaniu frazy zgodnej z produktem. Po kliknięciu reklamę klient przekierowywany jest bezpośrednio na stronę produktu. Remarketing natomiast śledzi klienta na poszczególnych stronach partnerów Google i przypomina mu o produkcie, który już wcześniej oglądał. Jest to więc idealne rozwiązanie na promocję asortymentu sklepu internetowego!

Wykorzystaj media społecznościowe do reklamy!

Jeżeli tworzysz własną markę to prędzej czy później kluczowym faktem będzie założenie mediów społecznościowych dla swojej firmy. Na Facebooku czy na Instagramie jest prawdopodobnie największe grono odbiorców Twoich produktów, czy usług. Warto zainteresować się tymi kanałami i spróbować reklamować się właśnie tam!

Plusy reklamy na mediach społecznościowych :

  • Szerokie grono odbiorców.
  • Możliwość zdefiniowania grupy docelowej.
  • Stosunkowo niskie koszty reklam w porównaniu do Google Ads.
  • Tworzenie ofert na Facebooku i łatwa komunikacja z klientami.

Wady reklamy na mediach społecznościowych:

  • Niski zasięg organiczny.
  • Duża konkurencja.
  • Zmieniające się zasady dot. reklam i zasięgu.
  • Koszty poniesionych reklam mogą się nie zwrócić.

Zarówno na Facebooku jak i na Instagramie masz możliwość sprzedawania swoich produktów i wystawiania ofert z nimi. To daje Ci łatwą możliwość przeniesienia sprzedaży na inny kanał i to za niski koszt! Dodatkowo obecność messengera znacznie ułatwia komunikację między Tobą, a klientem co jest dodatkowym atutem, jeżeli chodzi o sprzedaż internetową. W przypadku Instagrama dodatkowym atutem jest obecność influencerów i bloggerów, którzy również mogą obserwować Twoją markę.

Przykład sklepu, który prowadzi dobre działania marketingowe na Facebooku: https://www.facebook.com/atlantic.underwear/

E-mail marketing, czy się opłaca?

Razem z oprogramowaniem sklepu możesz uruchomić zapis do newslettera, aby przyciągnąć do siebie większe grono klientów i zebrać bazę mailingową. Jest to dobry krok, jeżeli chodzi o reklamę produktów z Twojego sklepu, za darmo bądź za niskie koszty w innym oprogramowaniu np. Salesmanago.

Plusy e-mail marketingu:

  • Stworzenie własnej bazy mailingowej z klientami.
  • Możliwość dotarcia do zainteresowanych klientów Twoimi produktami.
  • Spersonalizowane oferty.
  • Możliwość utrzymania stałych klientów przy sobie.

Wady e-mail marketingu:

  • Zbyt częste wysyłanie wiadomości może być męczące dla klientów.
  • Konieczność zgłoszenia bazy mailingowej do GIODO.

E-mail marketing to dobra forma reklamy zwłaszcza dla stałych klientów, którzy wiernie kupują Twoje produkty od wielu miesięcy. Możesz dla nich przygotowywać spersonalizowane oferty bądź promocje, które pozwolą Ci utrzymać klientów przy sobie. Taka forma reklamy jest szczególnie ważna, żeby utrzymać więź z klientami.

Współpraca z blogerami i influencerami

Taka forma reklamy jest szczególnie skuteczna, o ile masz już jakąś sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Współpraca z blogerami i influencerami jest niestety bardzo kosztowna, ale przynosi oczekiwane efekty względem sprzedaży. Zawsze możesz korzystać z opcji barteru, która zakłada wysłanie za darmo produktów w zamian za rzetelną recenzję.

Plusy współpracy z blogerami i influencerami:

  • Dotarcie ze swoimi produktami do dużego grona odbiorców.
  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Otrzymanie rzetelnych opinii, które mogą być pomocne w przyszłości.

Wady współpracy z blogerami i influencerami:

  • Duże koszty związane z opłatami usług blogerów/influencerów.
  • Wymaga to poświęcenia czasu.
  • Współpraca bywa ciężka i nieprzewidywalna.

Blogerzy i influencerzy zapewniają w swoich usługach artykuły sponsorowane, recenzje produktów w mediach społecznościowych, posty ze zdjęciami produktów w mediach społecznościowych, testowanie ich i wiele innych. Na pewno warto zainwestować w tę formę reklamy, jest ona jedną ze skuteczniejszych.

Dobry przykład sklepu, w którym jest poprowadzony sprawnie marketing przy współpracy z blogerami i influencerami —> https://www.waybeauty.pl/

Content marketing, co to jest i czy jest skuteczny w reklamie?

Szeroko rozumiany content to ważna rzecz przy prowadzeniu sklepu internetowego i jest on szczególnie skuteczny, jeżeli chcesz mieć dobrą opinię na rynku produktów. Co musisz zrobić, aby dobrze poprowadzić content? Przede wszystkim zadbaj o prowadzenie bloga, dobre opisy produktów, odpowiednie grafiki przy nich i odpowiednie edukowanie klienta w celu utrzymania z nim więzi.

Plusy content marketingu:

  • Możesz go robić zupełnie za darmo.
  • Wspiera pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce.
  • Pozwala Ci edukować klienta i utrzymać go przy sobie.

Wady content marketingu:

  • Jest czasochłonny i wymaga dużego nakładu energii.
  • Wymaga od Ciebie sporej kreatywności u dużego zaangażowania.

Odpowiednie treści w sklepie internetowym są szczególnie ważne, jeżeli chcesz utrzymać przy sobie klienta i budować z nim długotrwałą relację. Będzie Cię to wyróżniało na tle konkurencji i sprawi, że to Twoje produkty będą wybierane częściej.

Przykład sklepu, w którym dobrze jest przeprowadzony content marketing: https://mjm.com.pl/

Inne formy reklamy, które wyróżnią Cię na tle konkurencji

Zawsze możesz zasłynąć z innych elementów, które docenią Twoi klienci. Może być to np. darmowa dostawa, której nie ma konkurencja, gratisy do zakupów czy rabaty na wybrane produkty. Inną, dobrą metodą promowania sklepu internetowego jest dodanie go do wyszukiwarek typu: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skąpiec.pl, które pomogą Ci zdobyć zaufanie klientów poprzez konkurencyjne ceny w porównaniu z konkurencją. Spowoduje to na pewno większy ruch na sklepie, a tym samym liczbę klientów, którzy zatrzymają się u Ciebie na dłużej. Będzie to równie dobra reklama sklepu i nie będzie od Ciebie wymagała dużego nakładu pieniędzy. To na pewno zwiększy świadomość klientów co do istnienia Twojego sklepu i dzięki temu będzie bardziej rozpoznawalny.

Po więcej artykułów zapraszamy na naszego bloga!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP