Magento 2 jako platforma pod sklep internetowy — wady i zalety

Magento 2 to jedna z najpopularniejszych i najbardziej polecanych platform e-commerce na świecie. Dla wielu wymagających sprzedawców stanowi ona idealne rozwiązanie, gdyż dostarcza mnóstwo funkcji oraz pozwala na dużą elastyczność.

Magento 2 to jedna z najpopularniejszych i najbardziej polecanych platform e-commerce na świecie. Dla wielu wymagających sprzedawców stanowi ona idealne rozwiązanie, gdyż dostarcza mnóstwo funkcji oraz pozwala na dużą elastyczność. Jeśli zatem zastanawiasz się nad zbudowaniem sklepu na Magento 2, powinieneś orientować się w plusach i minusach platformy, aby być w stanie podjąć świadomą decyzję. Właśnie w tym pomoże Ci ten artykuł.

Zalety Magento

+ Bogate funkcjonalności i możliwości rozbudowy

Można wręcz powiedzieć, że Magento 2 oferuje najbardziej rozbudowane i uniwersalne funkcjonalności na rynku. Znajdziesz tu wszystko, co potrzebne do prowadzenia rozbudowanego sklepu:

  • Obsługa wielu walut
  • Złożone zestawy atrybutów produktów
  • Reguły cenowe
  • Page builder
  • Segmentacja klientów
  • Personalizacja oferty
  • Progressive Web Application Studio
  • Zintegrowane funkcje B2B

Oprócz tego Magento 2 funkcjonuje w charakterze open source i jeżeli dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami (lub masz dostęp do fachowców), możesz wprowadzić do sklepu złożone funkcjonalności specjalnie pod swoje potrzeby.

+Obsługa dużego asortymentu

Magento 2 jest w stanie obsługiwać nawet 500 000 produktów! Nic dziwnego, że wiele bardzo rozbudowanych sklepów korzysta właśnie z tej platformy. Pozwoli ona oczywiście nie tylko zamieścić w katalogu taką liczbę towarów, ale i sprawnie realizować zamówienia i obsługiwać przy tym różne metody płatności.

+ Przystępny panel administratora

Zarządzanie rozbudowanym sklepem wymaga odpowiedniego środowiska, dlatego twórcy Magento 2 poświęcili wiele uwagi panelowi administracyjnemu. Jest on bardzo intuicyjny, dzięki czemu nawigację po nim można szybko opanować. Wszelkie potrzebne funkcje i konfiguracje zostały podzielone na kilka grup i podgrup, dzięki czemu łatwo do nich trafić. Sam panel został także specjalnie dostosowany pod urządzenia mobilne, dzięki czemu administratorzy nie muszą być przy komputerze, aby być w stanie zarządzać sklepem. Taka funkcjonalność może okazać się bardzo przydatna np. w przypadku problemów technicznych, które trzeba szybko zażegnać.

+Możliwość zarządzania wieloma sklepami

Magento 2 pomoże Ci nie tylko zarządzać jednym rozbudowanym sklepem, ale tak naprawdę i wieloma jednocześnie. Wszystko to może się odbywać z jednego miejsca w tym samym panelu administratora. Taka funkcja bardzo pomaga zadbać o odpowiednią organizację asortymentu, dostaw i kwestii finansowych.

Wady Magento

- Czas potrzebny na uruchomienie sklepu

Wspomniane wcześniej bogate funkcjonalności sklepu przekładają się na jedną z głównych wad Magento 2 – wdrożenie wszystkiego, co potrzebne, może być bardzo czasochłonne. Konfiguracja serwera, stworzenie katalogu, importowanie danych itd. potrafi zająć dużo czasu. Jeśli zatem zależy Ci na szybkim wejściu na rynek z daną marką/produktami, Magento nie będzie dobrym rozwiązaniem. Istnieje wiele innych platform, które pozwalają znacznie szybciej rozpocząć sprzedaż.

- Koszty

Jak wspomniano wyżej, rozwijanie sklepu na Magento 2 jest czasochłonne. W naturalny sposób przekłada się to także na wysokie koszty. Omawiana platforma odznacza się oczywiście otwartym charakterem, jednak wprowadzenie odpowiednich zmian wymaga zaawansowanych umiejętności programistycznych. Zwykle wymaga to zatrudnienia odpowiednich specjalistów. Kwestie finansowe stają się tym bardziej widoczne**, jeśli zdecydujesz się korzystać z płatnej wersji Magento 2 (Magento Commerce), a nie darmowej (Magento Open Source).** Koszt rocznej licencji w takim przypadku jest uzależniony od przychodu sklepu i waha się w granicach od 22 000 $ do 125 000 $.

- Konieczność zakupu hostingu dedykowanego

Z racji pewnych kroków wymaganych podczas konfiguracji Magento 2 zakładanie sklepu na przykładowo hostingu współdzielonym może być bardzo problematyczne. Jest oczywiście możliwe, jednak należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby oferta providera była dostosowana pod Magento. W przeciwnym wypadku szybkość działania platformy może bardzo ucierpieć.

Hosting dedykowany zapewni optymalne działanie, lecz jego nabycie wiąże się z wyższymi kosztami oraz kolejnymi wyzwaniami jak choćby konieczność samodzielnej konfiguracji licznych aspektów.

- Znalezienie odpowiednich programistów może być trudne

Z racji tego, że Magento 2 jest bardzo złożone, znalezienie dobrych specjalistów jest znacznie trudniejsze niż w przypadku choćby WooCommerce. Jest tak głównie za sprawą tego, że rozwijanie Magento 2 wymaga bardzo dobrych umiejętności z zakresu programowania obiektowego, jak i znajomości samej platformy. Ponadto Magento ma duży system, który posiada od 15 000 do 20 000 plików i nawet 300 tabel w bazie danych. Opanowanie tego wszystkiego wymaga czasu i nic dziwnego, że wynajem specjalistów od Magento 2 jest stosunkowo drogi.

Magento 2 – podsumowanie

Magento 2 to zdecydowanie platforma warta polecenia, jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, że jej obsługa wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jeśli jednak jesteś w stanie im podołać, omawiany CMS zapewni Ci wszystko, czego potrzebujesz do zarządzania złożonym i rozbudowanym sklepem.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat Magento 2, przejdź tutaj. Przeczytasz tam m.in., jak wyglądał rozwój samej platformy w ostatnich latach, czym Magento 1 różni się od Magento 2 oraz jakie integracje są możliwe.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP